Elke dag een beetje meer.......................... - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Engely - WaarBenJij.nu Elke dag een beetje meer.......................... - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Engely - WaarBenJij.nu

Elke dag een beetje meer..........................

Door: Engely

Blijf op de hoogte en volg Engely

08 Februari 2008 | Nepal, Kathmandu

Mijn eerste bericht vanuit Nepal; de koffer nog onuitgepakt naast mijn bed en alle energie in de laatste ontwikkelingen gestoken.
Er zou zoveel meer kunnen gebeuren maar de politieke situatie zorgt voor veel onrust. Per dag moet de planning voor het project bijgesteld worden.
Vannacht hebben de politie en maoïsten weer een grote confrontatie met elkaar gehad en rondom het hotel staat extra politiebewaking met de geweren op scherp. Benzine is haast niet meer te krijgen en er is maar voor enkele uren per dag elektriciteit beschikbaar. Het land glijdt steeds verder weg in de chaos. Het is voor iedereen volkomen onduidelijk wat de positie van de koning is en wie het land nu eigenlijk regeert.

De kinderen van Noble House kunnen daardoor nu weer enkele dagen niet naar school en krijgen extra huiswerkbegeleiding. Het gaat erg goed met hen en deze week heb ik ook weer twee nieuwe kinderen een veilig plaatsje in het huis kunnen geven.
Alle bedjes zijn nu gevuld en ik hoop dat het project op de berg, waar het nieuwe huis en de school worden gebouwd, dit jaar klaar zullen zijn zodat meer kinderen een toekomst krijgen.
De komende weken wordt er gestart met het dak van de school en zal de fundering voor het huis uitgegraven worden. Omdat er nu geen transport voor de aanvoer van materialen mogelijk is, ben ik al blij met elk resultaat. Hoe klein ook.

Ook de 14 kinderen die we vorig jaar uit de gevangenis hebben kunnen halen, maken het goed. Vorige week zijn ze verhuisd naar een nieuw huurhuis in de binnenstad van Kathmandu. Omdat er nog geen enkel bedje stond en ze alle 14 op 4 matrassen moeten slapen heb ik deze week het een en ander voor hen gekocht en binnenkort zal ik hiervan foto`s op de website plaatsen. De komende dagen zal ik wederom naar de gevangenis gaan en misschien dat er dan weer 6 kinderen kunnen worden opgevangen.

Overmorgen staat een bezoek naar het ziekenhuis op het programma. Ik hoop dan enkele kinderen te bezoeken die we hebben kunnen helpen met een hersteloperatie. Als het mogelijk is foto`s te maken dan zal ik ook deze snel op de site zetten en u informeren over het resultaat.

De komende week zal de beslissing vallen of we grond kunnen kopen om het project Noble House uit te breiden. In de begroting is opgenomen dat hier dan volgend jaar het derde huis gebouwd gaat worden. Het is nu eigenlijk wel spannend of dit door gaat en morgen zal ik met alle betrokken personen om de tafel zitten. In Nepal is dit niet eenvoudig en afspraken worden vaak niet nagekomen; je staat elke keer weer voor nieuwe verrassingen.

Lieve sponsors, graag wil ik jullie vanuit Nepal bedanken omdat jullie dit mogelijk hebben gemaakt. Veel kinderen zijn geholpen en ook weer erg blij gemaakt met warme kleding, stickers, kaarten, speelgoed en boeken die ik via u heb kunnen geven.

Gisterenavond kreeg ik van de Hema ook het leuke nieuws. We hebben hen laten weten dat alle kinderen in Noble House onder een kleurig Hema dekbedje slapen. Daarvan heb ik foto’s gestuurd en een van die foto’s gaat nu gebruikt worden in de nieuwe Hema brochure. Als die brochure bij u dan over een tijdje door de brievenbus komt, weet dan dat ook u daaraan hebt bijgedragen.

Komende week hoop ik u meer te kunnen vertellen vanuit Nepal.




  • 08 Februari 2008 - 11:15

    Ton & Letty:

    Fantastisch, we hadden al zo'n vermoeden, omdat we maar niks hoorden, dat er weinig tot geen electriciteit zou zijn en wellicht ook geen internetverbinding. Maar nu dan toch het eerste nieuws, natuurlijk zitten we steeds in spanning hoe de situatie nu eigenlijk is daar op het moment en zo te lezen is het dus niet goed en glijd het land steeds verder af. Waar moet dat heen met Nepal, je houdt je hart vast!

    Maar goed om te horen dat het met de kinderen goed gaat, hoewel ze niet altijd naar school kunnen :( maar waar ze toch behoren te zijn.

    Vanuit Holland de groeten aan iedereen en zeg dat we van ze houden!

    Succes en veel sterkte met je projekt!
    Letty & Ton

  • 08 Februari 2008 - 11:16

    Rob Scharroo:

    treurig dat met name kinderen de dupe worden van de politiek in een land en dat geld niet alleen voor Nepal maar over de hele wereld natuurlijk.
    Doe voorzichtig en veel sterkte in de huidige situatie Engely !
    Ik heb je wat extra foto ruimte doen toekomenvia
    "waarbenjijnu" hoop dat je er gebruik ven kan maken !!

    groeten
    rob

  • 08 Februari 2008 - 11:25

    Engely:

    Bedankt Rob, ik zal proberen foto`s te plaatsen maar internet is erg traag en het lukt vandaag niet.

  • 08 Februari 2008 - 11:30

    Monique Dekker:

    Engely en Peter,
    Vanuit een zonnig Nederland waar wij ons druk maken over "kleinigheden"....Dat realiseer ik mij als ik jouw bericht lees Engely.
    Sterkte daar.
    Fantastisch dat de Hema jullie foto's gaat gebruiken voor de folder. Wat een olievlek is jullie initiatief.
    Groet en liefs, Monique

  • 08 Februari 2008 - 12:36

    Rien:

    Kan een beetje voorstellen hoe moeilijk het allemaal gaat, maar jou kennende laat het er niet bij zetten.
    Heb er alle vertrouwen in dat het huis op de berg dit jaar klaar komt.
    Veel sterkte en succes.
    Hartelijke groet Rien en Gerrie

  • 08 Februari 2008 - 16:06

    Marlène:

    Wat erg jammer dat het zo instabiel is in een land waar nog zoveel moois en goed kan gebeuren. Houd vol, met goede moed doorzetten hoor!De foto`s zeggen al zoveel, die gezichtjes....Succes met alles daar in het mooi Nepal. Marlène.

  • 08 Februari 2008 - 17:23

    Gea Keehnen:

    Er wordt dus hard doorgewerkt! Super!Ik wens je veel kracht en energie om door te gaan, en velen blij en gelukkig te maken.
    Warme knuffel, Gea.

  • 08 Februari 2008 - 19:35

    Rianne En Ralph:

    Apetrots lees ik weer je mailtje en van je laatste lieve woorden over het dekbedje moet ik echt slikken, wat kun je het toch mooi omschrijven en wat goed dat je zelfs de mensen binnen de Hema een stukje bewuster hebt gemaakt! Mooi zeg!

    Doe alsjeblieft voorzicht, er wordt aan je gedacht, heel intens en heel veel!

    Ben benieuwd of je het briefje voor Bishnu nog hebt gehad (hadden we gemaild).

  • 09 Februari 2008 - 09:31

    Carriere,Dorry:

    Fijn wat te horen uit Népal . Wat jammer dat het zo slecht gaat met het land, waar moet dat heen . Veel sterkte met alle ondernemingen maar de resultaten zullen vast wel goed worden en het derde huis zal er ook wel komen , vooral omdat jullie zo je best doen .
    Wens julle het allerbeste in Népal ,zou er graag een kijkje nemen , vooral omdat ik er geweest ben en er me wat van voor kan stellen .
    Hartelijke groeten en een knuffel voor alle kinderen ,
    Dorry

  • 09 Februari 2008 - 19:06

    Ton:

    Hoi Engely!

    Fantastisch en ongelooflijk vind ik het dat jullie blijven doorgaan met de strijd tegen onrecht voor kinderen, ondanks de zware omstandigheden waarin dat moet gebeuren. Hou vol! Heel veel sterkte en doe je de groeten aan Trees en Herm?

  • 10 Februari 2008 - 12:59

    Henk En Annemiek:

    Engely, weer heel veel succes gewenst met alle goede dingen die je wil realiseren.Hopelijk krijg je niet al te veel tegenslag.

  • 17 Februari 2008 - 14:59

    Hans En Bep:



    17 02 2008

    Via Gerrie en Rien gehoord over het Nepalproject en de site gelezen wat veel indruk op ons heeft gemaakt.
    Veel succes met dit mooie project

    Hans en Bep

    02 2008

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Mijn eerste reis

Noble House te Nepal

Recente Reisverslagen:

07 April 2017

De Engel en het heksenkind

16 Oktober 2014

Afscheid

26 April 2014

Het heeft de koning behaagd,

04 April 2014

Nog zo onwerkelijk

23 December 2013

Ons kerstkindje
Engely

Noble House te Nepal

Actief sinds 06 Sept. 2006
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 258759

Voorgaande reizen:

03 November 2006 - 04 November 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: