Laatste nieuws Noble House - Reisverslag uit Bosch en Duin, Nederland van Engely - WaarBenJij.nu Laatste nieuws Noble House - Reisverslag uit Bosch en Duin, Nederland van Engely - WaarBenJij.nu

Laatste nieuws Noble House

Door: Engely

Blijf op de hoogte en volg Engely

07 Augustus 2008 | Nederland, Bosch en Duin

Het laatste nieuws heeft even op zich moeten wachten.
Peter en ik hebben Nepal voor één weekje losgelaten en zijn even naar Frankrijk geweest en met vernieuwde energie terug gekomen om alle ideeën weer uit te werken.

De komst van Utsab ( de papa van Noble House) afgelopen juni naar Nederland heeft mooie en verrassende resultaten voor het project opgeleverd.
Nieuwe projecten waarbij nog meer kansarme kinderen kunnen worden geholpen kunnen nu worden gestart.
Utsab kan door de leerzame periode in Nederland de zaken beter aansturen en teamleiders begeleiden die in de projecten worden ingezet.

Door de niet veranderde situatie in Nepal gaat alles tergend langzaam.
Dit alles heeft te maken met de nog steeds twijfelachtige politieke situatie waarbij nog steeds geen regering is gevormd en de mensen doorgaan met stakingen en protesten .
Het gevolg is dat niemand zich aan regels houdt, prijzen van grondstoffen, voeding en benzine zeer snel omhoog gaan. Hierdoor is transport vaak onmogelijk waardoor ook de logistiek te wensen over laat.
Kortom we mogen blij zijn met elk stapje waarmee we verder komen waarbij we het doel voor ogen houden dat heel veel kinderen snel moeten worden geholpen.

Komende maand staat een bezoek aan Nepal van ons op het programma .
Het project op de berg waar de school met het opvanghuis wordt gebouwd zal bijna klaar zijn.
Om dit goed te laten verlopen, moet er nog veel gebeuren. Veel weeskindjes zullen hier worden opgevangen.
Ook gaan we met de bouwtekeningen voor het nieuwe Noble House om de tafel. Dit project zal volgend jaar worden gestart . De grond is al voor een groot gedeelte aangekocht en afspraken met architect, aannemer moeten worden vastgelegd.
Het medische project waarbij kinderen door een hersteloperatie worden geholpen wordt uitgebreid en het project waarbij we kleine kinderen uit de gevangenis kunnen halen zal verstevigd worden met enkele professionele krachten die de kinderen nodig zullen hebben.

Met alle kinderen waar we de zorg voor hebben gaat het goed. Voor bijna 100 kinderen hebben we de verantwoording en proberen we ze zo goed mogelijk te helpen waar dat nodig is.Elke week hebben we contact met Nepal en met regelmaat staan de updates op de website http://www.Engely.nl waarbij de foto`s laten zien dat de vele blijde kindergezichtjes door uw steun verder in de toekomst kunnen kijken.
Mocht u meer informatie willen hebben schrijf mij dan gerust via, Engely@orange.nl
Tevens wil ik hierbij iedereen heel hartelijk bedanken voor alle steun en betrokkenheid zodat de kinderen geholpen kunnen worden

Mocht U het een leuk vinden één van de kinderen een kaartje te sturen dan neem ik deze in september mee naar Nepal. Deze kunnen worden verzonden naar; Amersfoortseweg 25, 3735LJ Bosch en Duin.

met vriendelijke groet,
Engely

• 07 Augustus 2008 - 16:56

Anita:

Kaartje is onderweg en we kijken uit naar het nieuws vanuit Nepal volgende maand.
    Geef alle kinderen een knuffel van ons en wij blijven jouw project steunen.

• 07 Augustus 2008 - 20:54

Monique:

Van uit Engeland even een korte reactie. Fijn dat jullie er samen even tussenuit gegaan zijn. Dat is echt nodig, willen we genoeg energie overhouden voor ons werk in Nepal. Net als bij jullie gaat alles heel langzaam. Prijzen rijzen de pan uit! Nu verstand op nul en doorgaan want onze kids in het LDC hebben hun nieuwe huis hard nodig. Petje af voor wat jullie allemaal doen in Nepal. Ik weet precies hoeveel moeite het allemaal kost maar ook hoe hard onze hulp nodig is. Een dikke knuffel en als we weer terug zijn uit Engeland dan bel ik gauw! Liefs Monique en Rolf.

• 08 Augustus 2008 - 15:18

Petra.:

Ga het kaartje meteen posten en héél veel succes met alles,ben al weer aan het sparen voor de volgende donatie.Lieve groet van MIJ.

• 11 Augustus 2008 - 06:45

Marian:

Hoi Engely,

Bedankt voor de mooie foto`s van de kinderen. Je kunt echt goed zien hoe goed het nu met ze gaat en ik ben blij een steentje te kunnen bijdragen. Laat mij weten als je nog iets nodig hebt voor de kinderen.
    Ik wens je heel veel succes.