Een onvervulde kerstwens - Reisverslag uit Bosch en Duin, Nederland van Engely - WaarBenJij.nu Een onvervulde kerstwens - Reisverslag uit Bosch en Duin, Nederland van Engely - WaarBenJij.nu

Een onvervulde kerstwens

Door: Engely

Blijf op de hoogte en volg Engely

23 December 2009 | Nederland, Bosch en Duin

Voor Anjana en Sirjana is vandaag de procedure bij het IND voor een verblijfsvergunning in Nederland gestart.

Hun visum liep af en en zij moesten op 2 januari het land verlaten.
De aanvraag is op medische en schrijnende gronden ingediend.
Voor het ene traject moet door de artsen van het IND vastgesteld worden dat er inderdaad sprake is van enerzijds medische noodzaak en anderzijds de onmogelijkheid om de ziekte in Nepal te behandelen.
Het andere traject vereist een ministeriële beschikking. Kortom, nog een lange en moeizame weg te gaan.

Hoewel de behandelend artsen van Anjana en Sirjana reeds uitgebreide rapporten hebben overlegd, moet een en ander alsnog met de artsen van het IND nader besproken worden. Dit onderzoek houdt in dat de eerstkomende maanden beide meisjes in Nederland kunnen blijven, wachtend op de uitslag.

De kinderen zijn enerzijds blij dat ze weer even mogen blijven, maar voelen anderzijds de zware last en spanning dat ze misschien alsnog terug moeten naar een uitzichtloos bestaan.

Helaas is de grootste wens van Anjana en Sirjana door Santa Claus niet vervuld ! Maar we houden vol; in het belang van de meisjes. We gaan in ieder geval proberen om ze een mooie Kerst en een sprankelend begin van het nieuwe jaar te geven.
En, op 5 januari is Sirjana jarig en voor het eerst in haar jonge leventje mag ze jarig zijn.
We zullen er een onvergetelijk verjaardagsfeestje van maken.

Engely
www.Engely.eu

• 23 December 2009 - 19:41

MARIJKE:

LIEVE SIRJANA,
    AL IS HET WAT VROEG, IK WIL JE TOCH VAST FELICITEREN MET JE VERJAARDAG, DIE JE OOK OP MIJN VERJAARDAG VIERT!
    iK DENK 5 JANUARI AAN JE, JIJ OOK AAN MIJ?

mAAR EERST FIJNE KERSTDAGEN EN EEN LEUKE JAARWISSELING VOOR JOU, JE ZUSJE EN JE NEDERLANDSE FAMILIE!
    LIEFS,marijke

• 23 December 2009 - 22:37

Co En Corrie:

lieve Engely, Peter, dochter en meiden uit Nepal, we wensen jullie hele fijne feestdagen toe, een mooie verjaardag en hopenlijk een goede uitslag. we houden van jullie, liefs
    Co en Corrie uit Enkhuizen.

• 24 December 2009 - 12:40

Yvonne Dekker:

Wat een positieve woorden en een onvoorstelbare wilskracht hebben jullie. Als dit geen liefde is!! Alle sterkte en 5 januari wordt een feestdag, daar zorgen jullie voor. Geweldig ben trots dat ik jullie als vrienden mag benoemen.

• 24 December 2009 - 15:54

Trees Mam Van Tessa:

Vanuit Guatemala waar we Tessa op dit moment bezoeken, toch een hoopvol 2010 toegewenst.Vriendelijke groeten uit Santa Catarina de Bobadilla, Guatemala. Trees de Goede.

• 24 December 2009 - 18:51

Adrie Van Voorst:

fijne kerstdagen voor jullie allemaal. Kun je contact met mij opnemen.
    Adrie van Voorst

• 24 December 2009 - 23:44

Maud:

Lieve ENGELEN Peter en Engely.
    Lieve ENGELTJES Anjana en Sirjana.
    Wat een mooie foto van jullie in de sneeuw!En jullie hebben nu ook vakantie,dan kun je lang buiten spelen.Ik wens jullie allen en de rest die met jullie zijn begaan, toch een zeer HOOPVOL 2010 toe.Veel liefs, Maud( Zeist)

• 25 December 2009 - 15:07

Gea Hamer:

Lieve mensen,
    Wat fijn dat de kinderen hier de kerst kunnen vieren. Maar ook weer spannend en onzeker voor wat er gaat komen. Hopelijk kan Sirjana hier haar verjaardag vieren..... Fijne feestdagen en een hoopvol en gezond 2010 voor jullie allemaal!Lieve groet, Ge@

• 26 December 2009 - 10:47

Jan Rozenbroek:

Een warme kerstgroet voor jullie allemaal! Liefs, Jan

• 27 December 2009 - 14:55

Sneeuwgrens:

Op de foto's is sneeuw te zien. De sneeuwgrens ligt op zeeniveau. Blijkbaar ook bij de mensen van de IND. Hopelijk komt deze binnenkort weer op nepalees niveau te liggen, en zet ook bij de IND en alle andere verantwoordelijken de dooi in.
    Groeten Ted Pierik

• 28 December 2009 - 07:58

Caroline & Jeffrey:

Engely, mooie woorden zo aan het eind van dit jaar. Mooie feestdagen toegewenst, en we zullen duimen voor goed nieuws.

• 29 December 2009 - 12:01

Rien En Gerrie:

Sirjana en Arjana, voorlopig mogen jullie weer blijven en dat is alweer heel wat.
    Engely en Peter gaan toch net zolang door tot jullie definitief een verblijf hier hebben.
    Wij wensen jullie allemaal een mooi jaarwisseling en al het goede voor 2010.
    Sirjana alvast gefeliciteerd met je verjaardag.
    Liefs Rien en Gerrie