Dit laten we niet gebeuren, - Reisverslag uit Bosch en Duin, Nederland van Engely - WaarBenJij.nu Dit laten we niet gebeuren, - Reisverslag uit Bosch en Duin, Nederland van Engely - WaarBenJij.nu

Dit laten we niet gebeuren,

Door: Engely

Blijf op de hoogte en volg Engely

14 Mei 2010 | Nederland, Bosch en Duin

Nog 30 uur en ik zit in het vliegtuig naar Nepal.
Uren waarin ik nog dagen in zou willen plakken omdat de voorbereidingen dit keer zo veel energie vergen.
Het wordt een moeilijke reis, niet alleen omdat er kansarme meisjes verhandeld worden en er nu op moet worden toegezien dat ze veilig in het tweede Noble House komen. Het is ook het onbestendige wat de politiek van Nepal nu weer geeft.
Afgelopen week was Kathmandu even afgesloten van de buitenwereld, er was geen transport mogelijk, geen benzine te krijgen, wegen afgesloten, scholen en winkels dicht, kortom door rellen en betogingen van maoïsten was alles ontregeld. Elektriciteit is nog voor een paar uur per dag mogelijk en het te grote water tekort in combinatie met de luchtvervuiling en hete dagen maakt het allemaal er niet beter door.
Ik kan en mag niet klagen want het zijn maar 10 dagen dat ik daar ben maar ik denk aan al die kinderen die hier altijd de dupe van zijn. Dit keer hoop ik nog meer te bereiken en alle projecten hebben aansturing nodig voordat de maoïsten op 28 mei weer in de aanval gaan.

Voor Anjana en Sirjana waren de laatste weken erg vervelend. Een schok voor ze om te horen dat ze uit Nederland gezet zouden worden. Weer hebben ze het gevoel dat niemand ze wil hebben zoals ze dit al zoveel keer hebben meegemaakt. Geen vertrouwen meer in wat er gebeurt en ook vanwege hun ziekte geen vertrouwen in zichzelf.
Sirjana slaapt niet meer en de vage klachten zijn weer begonnen. Elke nacht droomt ze dat haar overleden moeder haar komt halen.
Dit laten we niet gebeuren. Wij, en ook u hebben laten zien dat we voor ze vechten. Een nieuwe advocaat maakt nu bezwaar bij het IND en we hopen dat deze zaak niet lang meer voor de meisjes gaat duren. Dit keer weer zal ik weer ziekenhuizen in Nepal bezoeken en zoals ik ook de vorige keer heb gedaan. Er komen verklaringen dat niemand daar de verantwoording voor deze kids kan nemen. Ook het ministerie gaf en geeft nu weer zijn goedkeuring. Toch zal ik ze opnieuw bezoeken.
Wat meer kan ik doen, beter nu een dubbele bewijsvoering dan wederom een nee van het IND.

Dus ook voor deze twee meisjes moet ik naar Nepal en het doet pijn ze juist nu achter te laten. Het kan niet anders en ik hoop straks met alle papieren meer voor hen te bereiken.
We hopen dat de petitielijst http://bit.ly/bUdvmJ groter wordt zodat we einde van de maand deze kunnen overhandigen aan de minister van justitie. Velen hebben al getekend maar we hopen dat de lijst naar nog meer vrienden familie of bekenden wordt doorgestuurd.

Iemand moet de verantwoording voor deze twee leventjes nemen. Wij gaan ervoor en zetten door, deze kinderen krijgen een toekomst!!!

Vanuit Nepal probeer ik het laatste nieuws te sturen,

Engely

Hart van Nederland

1 mei
http://www.youtube.com/watch?v=on3q5BlMziI

10 mei
http://www.youtube.com/watch?v=pqXxY-oVYts


  • 14 Mei 2010 - 03:44

    Shirley:

    Een hele goede reis en succes daar X

  • 14 Mei 2010 - 06:34

    Trees:

    succes met alles toegewenst!

  • 14 Mei 2010 - 07:46

    Dineke:

    veel sterkte en wijsheid deze reis.

  • 14 Mei 2010 - 09:14

    Antori:

    Engely wat jij allemaal doet is zo bijzonder en geweldig. Ik heb er geen woorden voor. Heel heel veel sterkte en nog meer succes.
    xxx Antori

  • 14 Mei 2010 - 13:10

    Corrie En Co:

    succes en kom gezond weer terug!!!

  • 14 Mei 2010 - 13:13

    Marijke:

    We kunnen je alleen maar veel succes wensen, en hopen dat alles goed verloopt. Zowel hier als daar! Liefs, Marijke en Dick

  • 14 Mei 2010 - 18:23

    Marianne:

    Met jouw kracht en doorzettingsvermogen gaat dit je lukken!!!
    Heel veel sterkte en we zullen ook de petitie lijst doorsturen.


  • 14 Mei 2010 - 19:44

    Gea Keehnen:

    Aan je doorzettingsvermogen ligt het zéker niet Engely!! Je bent een kanjer! Laat de moed niet zakken maar blijf hopen op een betere afloop. In gedachten zijn wij bij jullie, warme knuffel, Fred en Gea.

  • 14 Mei 2010 - 21:29

    Maud:

    Lieve Engely,

    Als ik hier alles lees, wat kan ik dan nog toevoegen.Ook alles wat men hier al zegt.
    Engely, goede reis,blijf er in geloven en ook, pas goed op jezelf. Iedereen denkt aan je. Toi-toi-toi.
    Een warme groet, Maud.

  • 14 Mei 2010 - 23:19

    Rosita:

    Engely,
    Goede reis en ik hoop echt dat er mensen zijn die wel kunnen en willen gaan helpen. Heel veel succses en sterkte en we leven mee met jullie/ Liefs Rosita

  • 23 Mei 2010 - 09:03

    Rien En Gerrie:

    Hier en berichtje van ons uit Cambodja, Hoop dat alles goed gaat daar in Nepal. Zijn hier ook nog naar een kinderhuis project geweest van een vriendin van Gerrie, was een huis midden in de stad Ghnon-Phen. Hier worden 10 kinderen opgevangen, ja ook is dit net als in Nepal het zelfde liedje arm en nog eens arm.We denken aan je en wensen je veel succes,Liefs Rien en Gerrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Bosch en Duin

Mijn eerste reis

Noble House te Nepal

Recente Reisverslagen:

07 April 2017

De Engel en het heksenkind

16 Oktober 2014

Afscheid

26 April 2014

Het heeft de koning behaagd,

04 April 2014

Nog zo onwerkelijk

23 December 2013

Ons kerstkindje
Engely

Noble House te Nepal

Actief sinds 06 Sept. 2006
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 258748

Voorgaande reizen:

03 November 2006 - 04 November 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: