Elke 4 uur sterft een baby in deze moderne Kerst. - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Engely - WaarBenJij.nu Elke 4 uur sterft een baby in deze moderne Kerst. - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Engely - WaarBenJij.nu

Elke 4 uur sterft een baby in deze moderne Kerst.

Door: Engely

Blijf op de hoogte en volg Engely

08 December 2010 | Nederland, Utrecht

December. Een mooie wintermaand waarin we terugblikken op het afgelopen jaar. Toch betekent deze decembermaand voor sommigen een koude en lange maand.
We denken dan aan de jonge moeders in Nepal, die zijn bevallen onder barre omstandigheden. Hun babies, die vaak al overlijden bij de geboorte omdat de kennis en de hulp er niet voor hen was.
Een moderne kerstkribbe, zonder wijzen en zonder geschenken. Geen ster die zal fonkelen, en geen engel die de weg zal wijzen.
Een harde realiteit; helaas een realiteit waar vele van deze Nepalese vrouwen in leven.
Wij willen in deze voor ons warme decembermaand stilstaan bij dit leed en helpen waar nodig.

Speciaal met de kerstgedachte in ons achterhoofd zijn wij bezig met het opzetten van een veiling-project om geld te verzamelen om daarmee in Nepal vrijwilligers op te leiden die deze vrouwen kunnen begeleiden en steunen. Zij kunnen het verschil betekenen voor deze vrouwen, maar kunnen niets beginnen zonder onze inzet en steun.

De bedoeling is dat we bekende en minder bekende Nederlanders gaan "veilen".
We verkopen datgene waar zij goed in zijn. Wie wil er geen kookles van Joop Braakhekke, of economie les van Jort Kelder of even in gesprek met Femke Halsema? (Als voorbeeld en nog niet gevraagd)

Wij zijn nog druk doende met het opzetten van deze veiling. Belangrijk daarbij is de steun van onze achterban, het enthousiasme van welwillende Nederlanders, en de inzet van velen.
Wij willen u daarom vragen met ons mee te denken en vragen iedereen die een bijzonder persoon kent die een waardevolle bijdrage zou kunnen leveren aan dit project om ons hierover te informeren.

Samen staan we sterk, en samen zorgen we voor mooie maanden, waarbij onze kerstgedachte ook deze vrouwen in Nepal zal verwarmen.

Elke 4 uur sterft er een baby in Nepal
Zonder woorden laat deze film zien waar het om gaat http://bit.ly/hRfBkI

Elke euro helpt en gaat rechtstreeks zonder kosten naar dit project.

Rabo Bankrekeningnummer 13.20.96.773
Stichting Noble House Nepal te Bosch en Duin

Voor meer informatie http://www.Engely.eu

Met heel veel dank,

Engely

• 08 December 2010 - 13:51

Henriette:

Ik dacht aan Herman den Blijker.
    Een man met een groot hart.
    Doet altijd heel veel voor mensen, die het niet breed hebben.
    Laat daklozen b.v. altijd eten met kerst in zijn mooie restaurant in Rotterdam.

• 08 December 2010 - 22:23

Corrieco:

hoi Engely, we zijn net nog op bezoek geweest in Bal Mandir, een weeshuis, omdat daar ook een carecenter voor ons project gevestigd is. wat ik daar zag, brak mijn hart, babies van 2 weken oud, maar ook van 1, 2 en 3 jaar oud, wachten op adoptie, verlaten door hun moeders in het ziekenhuis. wat zijn onze kleinkinderen rijk, ze beseffen het nog niet, mar wij zullen het ze vertellen, succes met jullie aktie, liefs uit Enkhuizen.