If anyone would care.......... - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Engely - WaarBenJij.nu If anyone would care.......... - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Engely - WaarBenJij.nu

If anyone would care..........

Door: Engely

Blijf op de hoogte en volg Engely

10 Maart 2011 | Nederland, Utrecht

Nepal; een prachtig land. Helaas heeft het ook een andere kant. Kinderen met het Down Syndroom: vergeten, achtergelaten, weggegooid. Wanhopige jonge meisjes: bang te worden verkocht. Zieke kinderen zonder hulp en toekomst. Weeskinderen in de steek gelaten door hun omgeving. De hulpvraag wordt steeds groter en daarom vertrek ik komende week voor de zoveelste keer naar Nepal. Om weer een klein steentje bij te dragen om het leven van enkele kinderen draaglijker te maken.

De confrontatie met al dit leed laat ons steeds weer voelen dat er iets gedaan moet worden. Hoe weinig ook. Voor ons voelt het soms als de druppel op de gloeiende plaat; maar voor elk kind waar wij iets voor kunnen doen is die druppel van grote betekenis. En daarom blijven we dit doen. En daarom ga ik weer naar onze projecten om te zien wat nodig is en om te zien hoe we weer een stapje verder kunnen.

Het bijzondere project waar de kinderen met Downsyndroom worden opgevangen zal moeten worden vergroot, meer bedjes moeten worden gekocht voor de opvang van deze kleine kids en een verdere uitbreiding staat in de planning. Voorbereidingen heb ik al gedaan en de eerste steen voor een nieuwe ruimte voor kinderen met het downsyndroom is al gelegd. Ouders heb ik kunnen overtuigen dat gehandicapte kinderen niet meer in kooien moeten worden opgesloten en hoop nu opvang voor hen te kunnen regelen.

Voor het kinderziekenhuis in Bhaktapur zal basismateriaal moeten worden aangeschaft. Een operatiekamer is al gerealiseerd en ook voor alle kamers een nieuwe zuurstofvoorziening. Het kan toch niet zo zijn dat kinderen zomaar sterven omdat voorzieningen niet aanwezig zijn ?

Ook door de belofte jonge meisjes te helpen, zitten zij nu niet meer in de kinderarbeid en kunnen misschien met alle hulp snel naar school.
Steeds jonger zijn ze als ze in duistere praktijken verdwijnen. En dit alleen maar omdat de ouders om de tuin geleid worden door kinderhandelaren. Een meisje heeft weinig waarde voor de toekomst van de ouders en ze zal bijna altijd worden uitgehuwelijkt; waarbij ook nog een bruidsschat moet worden meegegeven. Doordat we een aantal van deze meisjes opvangen of vanuit de thuissituatie kunnen steunen, kunnen ze naar school gaan en daardoor toch een betere toekomst tegemoet zien.

Een hele lijst opsommingen kan ik schrijven. Het wordt weer een druk programma. Ik ga er voor en hoop u allemaal snel een positief bericht kan sturen over het resultaat van onze inspanningen en uw steun daarbij.

Je hoeft niet veel te kunnen om iets goeds te doen.

Engely
http://www.Engely.eu

  • 10 Maart 2011 - 22:18

    Rosita:

    Hallo Engely en Peter,
    Bedankt voor dit verslag weer. Jullie doen echt goed werk. ben blij dat de meisjes nu meer kansen krijgen en de kinderen met downsyndroom niet meer worden opgesloten. Zou willen dat ik kon helpen. Ook is de operatie kamer gerealiseerd. Echt Geweldig.
    Groeten aan aan de kinderen daar en aan de mensen die meehelpen met de kinderen daar.
    Veel plezier en een fijne tijd bij en met de kinderen

  • 10 Maart 2011 - 22:35

    Corrie En Co:

    lieve Engely en Peter, heel veel succes weer in Nepal met al je goede doelen, doe ze allemaal de groetjes in New Orleans Cafe en misschien is GAIA ook een optie? leuk restaurant. Krishna van New Orleans weet waar het is, succes met alles, liefs uit Enkhuizen.

  • 10 Maart 2011 - 22:47

    Ineke Veekens:

    Kom net van mijn werk en als ik dit lees denk ik; "Onze Downers", mensen met een beperking hebben het over het algemeen erg goed. Wat een verschil met daar.
    Alle respect voor iedereen die zorgen dat de kinderen zich veilig kunnen voelen en dat zij kind kunnen zijn.
    Lieve groet, Ineke Veekens

  • 11 Maart 2011 - 03:38

    Liesbeth Been:

    lieve engely

    ik ben momenteel in n.zeeland buj mijn dochter en besef eens te meer hoe waardevol het contact tussen ouder en kind is. ik maak een bedrag naar je over en drink hier een glaasje wijn minder.
    heel veel sterkte en succes. ik bewonder je moed om deze kinderen niet in de steek te laten en door te zetten!
    liefs liesbeth

  • 11 Maart 2011 - 03:38

    Liesbeth Been:

    lieve engely

    ik ben momenteel in n.zeeland buj mijn dochter en besef eens te meer hoe waardevol het contact tussen ouder en kind is. ik maak een bedrag naar je over en drink hier een glaasje wijn minder.
    heel veel sterkte en succes. ik bewonder je moed om deze kinderen niet in de steek te laten en door te zetten!
    liefs liesbeth

  • 11 Maart 2011 - 08:11

    Rixt:

    Lieve Engely,
    Wat ben je toch een KANJER!!
    Ogenschijnlijk moeiteloos ga je voorwaarts om kwetsbare kinderen te ondersteunen. Geweldig. En ik geloof niet in die druppel, maar in de olievlek die zich langzaam verspreid. Jij bent die druppel olie en een lichtend voorbeeld voor de Nepalezen en ons! Dank daarvoor! Een hele goede reis en hoor graag je verdere verhalen.
    Liefs, Rixt

  • 11 Maart 2011 - 18:27

    Yvonne Dekker:

    Lieve Engely en Peter,
    Wat een geweldige onstuitbare en positieve energie verspreiden jullie. En als ik de reacties over de film Gooisceh vrouwen zie en daarna jullie werk... geef het mij te denken. Wie moet nou die prijs krijgen, Linda of jullie...You see it! XX Ik zie je in april!

  • 13 Maart 2011 - 12:31

    Rien En Gerrie Van L:

    n van zijn. Daarom noemen wij jullie de nieuwe moeder Therese in de vorm van een echtpaar. Zovol passie en onbaatzuchtig, daar kan je zoveel mee. Lieve mensen, zeer veel succes. Rien en Gerrie van Linschoten

  • 13 Maart 2011 - 12:36

    Rien En Gerrie Van L:

    Lieve Engely en Peter, Ons bericht kwam, niet volledig door. Wij mochten getuige zijn van jullie prachtige werk. Zoveel liefde en energie steken jullie in hen die ons allen zo hard nodig hebben. Hier kan iedereen veel van leren.
    God bless you.
    Rien en Gerrie van Linschoten
    .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Utrecht

Mijn eerste reis

Noble House te Nepal

Recente Reisverslagen:

07 April 2017

De Engel en het heksenkind

16 Oktober 2014

Afscheid

26 April 2014

Het heeft de koning behaagd,

04 April 2014

Nog zo onwerkelijk

23 December 2013

Ons kerstkindje
Engely

Noble House te Nepal

Actief sinds 06 Sept. 2006
Verslag gelezen: 383
Totaal aantal bezoekers 258784

Voorgaande reizen:

03 November 2006 - 04 November 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: