Ik had en heb nog een droom.......... - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Engely - WaarBenJij.nu Ik had en heb nog een droom.......... - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Engely - WaarBenJij.nu

Ik had en heb nog een droom..........

Door: Engely

Blijf op de hoogte en volg Engely

15 Oktober 2011 | Nederland, Utrecht

Door familieomstandigheden is helaas mijn reis naar Nepal niet doorgegaan en zal ik over twee weken pas vertrekken.
Met 100 kg overbagage een hartmonitor en een lijst met dingen die gedaan moesten worden heeft Peter deze reis wel gemaakt en voorbereidingen getroffen.

De afgelopen tijd heb ik veel afwegingen moeten maken en prioriteiten moeten stellen. De projecten groeien en steeds meer zal er moeten gebeuren om kinderen van verkoop in duistere praktijken te behoeden. Daarnaast is er een medische nood en krijgen kinderen met een handicap bijna geen kans voor een toekomst. Dit maakt dat er nooit een stop zal komen .

Het begon allemaal met I have a dream en die droom is nu werkelijkheid geworden. Eigenlijk is het gewoon doen en hoe verder je komt krijg je in de gaten dat met een passie en durf veel te bereiken is.
Mijn droom was een huis bouwen waar jonge meisjes met een ongewenste zwangerschap konden worden opgevangen en begeleiding krijgen om hun kindje een toekomst te geven.
Stapje voor stapje ben ik begonnen om eerst kleine kinderen in nood op te vangen en heb daarvoor het Noble House in Nepal gebouwd.
In 5 jaar tijd is er een tweede huis gekomen, een schooltje en andere projecten zijn ontstaan waarbij kinderen worden geholpen. Kinderen horen een thuis te hebben en dit zal ik altijd voor ogen houden. Wanneer ze in gevaar zijn dan is opvang noodzakelijk.

En dan is het uiteindelijk zo ver. Peter heeft afgelopen maand na de bouw van “onze” operatiekamer de eerste kraamunit geopend. En nu over twee weken wordt de totale kraamkliniek geïnaugureerd. Weer een mijlpaal maar nog belangrijker is dat nu eindelijk jonge moeders kunnen worden geholpen en de kindersterfte terug loopt.
Ik durf ook verder te kijken en ik hoop dat het opvanghuis voor jonge meisje met een ongewenste zwangerschap (door verkrachting en verkoop) er ook gaat komen.Ik volg mijn droom.

U kunt mij via dit blog volgen in Nepal en op de website http://www.Engely.eu staan alle projecten



  • 15 Oktober 2011 - 20:53

    Trees De Goede:

    Je kan beter dromen met je ogen open
    Dan leven met je ogen dicht.

  • 15 Oktober 2011 - 23:30

    Rosita:

    Engely heel vel sterkte. Wat een goed werk doen jullie. Peter en Engely de kliniek ziet er heel mooi uit op de foto proficiat.

  • 16 Oktober 2011 - 12:49

    Marijke:

    Engely, gefeliciteerd met het bereiken van weer een ''droomdeel''. Wens je alle goeds toe voor de komende tijd, zowel in Nepal als privé. liefs, Marijke

  • 16 Oktober 2011 - 19:40

    Ellen:

    Geweldig wat je allemaal in Nepal hebt bereikt, door alle energie en tijd die je erin hebt gestoken en nog steekt. Petje af, het ziet er geweldig uit. Een chique clinique. Succes met je volgende projekt!

  • 17 Oktober 2011 - 22:06

    Robin Veenstra:

    Velen blijven in een droom maar jij laat zien dat dromen naar realiteit kunnen gaan. Je hebt niet alleen durf maar ook moed.
    Respect dat jij dit doorzettingsvermogen hebt.


  • 18 Oktober 2011 - 09:48

    Cissy:

    Engely, jij laat een droom werkelijkheid worden. Fantastisch wat jij, en Peter, doen voor deze meisjes in Nepal. Diep respect voor jullie beiden.

  • 19 Oktober 2011 - 09:45

    Rien En Gerrie:

    Engely en Peter,
    Wat is het een mooi kliniekje. Vijf bedden . Je hebt het maar weer voor elkaar. Super hoor!
    Tot gauw Rien en Gerrie

  • 24 Oktober 2011 - 09:32

    Corrie En Co:

    geweldig Engely, gefeliciteerd. we hebben nog gekeken of we Peter konden vinden, maar helaas. we zijn net weer terug na 4 prachtige weken met veel dingen gedaan en gezien en ons 25 jarig jubileum van het project gevierd.
    groetjes uit enkhuizen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Utrecht

Mijn eerste reis

Noble House te Nepal

Recente Reisverslagen:

07 April 2017

De Engel en het heksenkind

16 Oktober 2014

Afscheid

26 April 2014

Het heeft de koning behaagd,

04 April 2014

Nog zo onwerkelijk

23 December 2013

Ons kerstkindje
Engely

Noble House te Nepal

Actief sinds 06 Sept. 2006
Verslag gelezen: 451
Totaal aantal bezoekers 258745

Voorgaande reizen:

03 November 2006 - 04 November 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: