Engely is weer thuis - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Engely - WaarBenJij.nu Engely is weer thuis - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Engely - WaarBenJij.nu

Engely is weer thuis

Blijf op de hoogte en volg Engely

02 Januari 2013 | Nederland, Nederland

Lieve Vrienden van Engely,

Inmiddels is mijn moeder weer thuis na een zware operatie. Omdat zij op dit moment te zwak is om te schrijven, wil ik (dochter van Engely) jullie via deze weg een update geven.

Sinds maandag 17 December is mijn moeder aan het herstellen van een zware operatie waarbij er met succes een tumor uit haar alvleesklier verwijderd is. De ingreep is weliswaar succesvol verlopen, maar ook rigoureus uitgevoerd, waardoor zij behalve een deel van haar alvleesklier nog een aantal andere (delen) van organen moet missen. Zij had zich ingesteld op een moeizaam herstel, maar had niet kunnen vermoeden dat de complicaties elkaar in de week na haar operatie een voor een in rap tempo opvolgden. Er zijn momenten geweest waarin wij vreesden voor haar gezondheid en haar leven, en we kunnen de uren niet meer tellen waarin wij verlangd hebben onze "sterke moeder" weer op te mogen zien bloeien. En een sterkte vrouw is ze! Ze heeft zich daadkrachtig door de moeilijke weken heen geworsteld, en het uiteindelijk voor elkaar gekregen om de jaarwisseling thuis te mogen meemaken. We zijn ontzettend trots op haar wilskracht en doorzettingsvermogen!

We zijn echter nog niet aanbeland op het punt waarin we rustig in een luie zetel de zaken kunnen overdenken. Engely zal zich tijdens deze herstelperiode tevens moeten gaan voorbereiden op een reeks preventieve chemokuren om ervoor te zorgen dat de ziekte zich niet nogmaals in haar lichaam zal ontwikkelen. Ook de aankomende tijd zal daarom een beproeving voor haar worden. Zij heeft daarvoor kracht en energie nodig en zal nog niet in staat zijn om iedereen zelf persoonlijk op de hoogte te houden van haar situatie. Vanzelfsprekend brengen wij als gezin ook deze weken graag in alle rust met elkaar door, en zullen "lopende zaken" voornamelijk via Peter - mijn vader - lopen.

Namens mijn moeder - want zij zou zichzelf niet zijn als ze niet vanuit haar ziekbed bezig zou blijven met alle lieve mensen om haar heen - wil ik jullie allemaal bedanken voor de niet aflatende steun aan haar in de afgelopen weken. Dit is voor haar ontzettend belangrijk geweest en heeft ertoe bijgedragen dat zij zich tijdens de moeilijke momenten aan positieve gedachten op kon trekken. Ook als gezin zijn wij ontzettend dankbaar hiervoor.

We hebben er alle vertrouwen in dat ondanks deze moeilijke periode dit nieuwe jaar ook veel goeds zal brengen en dat we vele mooie momenten met elkaar zullen beleven. We hebben vertrouwen in een goede afloop en blijven positief. Vanuit die gedachte wil ik jullie allen namens haar, mijn vader, mijn zussen en mijzelf een voorspoedig en vooral gezond 2013 toewensen

Met een vriendelijke groet.

Rhana Tersteeg

• 02 Januari 2013 - 14:47

Wendy:

Wat geod om te lezen dat ondanks de zware operatie en de complicaties alles de goede richting uit gaat! Ik hoop en duim mee voor een goed herstel en hopelijk niet teveel last avn de chemokuren!
    Veel sterkte voor iedereen!
    Groetjes Wendy

• 02 Januari 2013 - 14:55

Annette Manshande:

lieve familie,

veel groeten aan Engely.
    Ik wens jullie veel steun toe en veel sterkte in de tijd van herstel.
    Ik hoop dat de mooie wens voor jullie allemaal mag uitkomen dat Engely goed mag opknappen en zo haar
    mooie werk weer kan uitvoeren tzt voor alle kinderen in Nepal.

groeten van Annette en Alex
    wij die ooit Engely en Peter bij ons thuis hebben ontmoet om de vele knuffels te mogen overhandigen van Alex zijn werk MIMEX voor al die lieve kinderen in Nepal.

• 02 Januari 2013 - 14:56

Yvonne:

Wat een opluchting dat het de goede kant op gaat!

Ik heb continu aan jullie moeten denken en wat jullie allemaal door moeten maken.
    Dat Engely een sterke vrouw is, dat wisten we al. Dat blijkt nu maar weer hoe erg ze gevochten heeft en de moed niet op heeft gegeven. Ook als gezin hebben jullie het zwaar te verduren gehad, maar gelukkig staan jullie samen sterk.

Dit bericht is in ieder geval al een goed begin voor 2013.

Ik hoop dat ze niet al te ziek wordt van de chemo en dat ze spoedig volledig zal herstellen!
    Ook in die periode zullen we aan jullie denken. Veel sterkte ermee.

Groetjes Bart & Yvonne

• 02 Januari 2013 - 15:01

Jantien:

Heel erg veel sterkte toegewenst tijdens het herstel en ook voor de komende zware periode met alle chemo's. Hopelijk zal Engely snel opknappen, zodat jullie ook als gezin weer kunnen gaan genieten van het komende nieuwe jaar.
    Sterkte.

Groet,
    Jantien Jonkheijm

• 02 Januari 2013 - 15:38

Maud:

Lieve allemaal,

Mijn mond valt open van verbazing! Al thuis! Geweldig, wat ben jij Engely, toch, een sterke vrouw!Wat zij allemaal hierboven allemaal zeggen zouden ook onze woorden zijn.
    Geduld, positief, vertrouwen, rust en nog eens rust, is hier nu op zijn plaats voor jou Engely en jouw omgeving.
    Dat gunnen we jou van harte. De daarna opgelegde behandelingen zullen zwaar zijn, maar met zo een warme familie / gezin, zal jij goed opgevangen worden.
    Heb er vertrouwen in dat dat goed komt!

En toch....een heel goed 2013 gewenst voor jullie allemaal! Heb er vertrouwen in. En verder een hele lieve omhelzing voor jou Sirjana...

Lieve groet van Maud, maar ook van Gerard natuurlijk.

• 02 Januari 2013 - 15:51

Ilse En Maarten Duijvestijn:

Lieve Engely,

Wat goed om te horen dat het nu beter met je gaat.
    Wij hopen dat je deze stijgende lijn vast kunt houden.

Dikke knuffel
    Ilse Maarten Lilou & Kaya

• 02 Januari 2013 - 15:52

Marlène:

Lieve Rhana, wat fijn dat je dit namens je moeder hebt geschreven. Ook al ken ik jullie niet goed, de verhalen heb ik regelmatig gelezen en ook via het contact met Liesbeth Stroes (rode hoed) je moeder een paar keer ontmoet. Heel veel sterkte voor jullie allemaal, maar het meeste voor je moeder!

• 02 Januari 2013 - 15:57

Dorry Carriere:

Lieve Engely en familie ,

Als reisverslag is dit een moeilijke reis geweest , operatie en complicaties , maar gelukkig is het nu zo ver dat Engely thuis is en haar familie haar kan verwennen . wens haar heel veel sterkte met de rest van deze reis . had een keer reisleider die steeds zei : alles komt goed . Hoop dat dat in dit geval ook zo is . In ieder geval wens ik julllie het allerbeste toe in dit nieuwe jaar ,

hartelijke groeten ,
    Dorry

• 02 Januari 2013 - 16:00

Monique Derwig:

Beste Engely, peter en kinderen,
    Ik kan me voorstellen wat jullie voor moeilijke periode achter de rug hebben. Rolf en ik wensen jullie allemaal nogmaals heel veel sterkte ook voor de periode van behandeling. Fijn om uit je verhaal zoveel kracht van samen zijn te kunnen proeven. Een welgemeende groet van uit Valkenburg

• 02 Januari 2013 - 16:28

Annelies Sinke:

Eerste ronde door en dat geeft moed voor de volgende ronde.Alle sterkte en kracht om ook door deze periode te komen. Je moet het zelf doen, maar absoluut niet alleen! Voor alles is een tijd. Laat nu voor jou zorgen, Engely. Jij die zoveel zorg en liefde aan anderen geeft!Nu ben jij aan de beurt om alle steun te ontvangen die je zo verdiend! Ik zal vanavond een kaarsje voor je aansteken en voor je lieve familie om je heen.

• 02 Januari 2013 - 18:02

Ineke Veekens:

Lieve Engely en familie,
    Heel erg fijn om te lezen dat het beter gaat. Van ons veel kracht, liefde gewenst.
    Lieve groet Noah, Fanny en Ineke

• 02 Januari 2013 - 18:09

Mies Van Oyen:

Lieve Engely en familie
    Na deze moeilijke periode van operatie en complicatie, hoop ik dat je het vervolg van de behandelingen toch met vertrouwen tegemoet kan zien, al zal het regelmatig moeilijk zijn. Ik wens jullie veel kracht en sterkte toe om ook de volgende stappen te ondergaan. Laat je lekker vertroetelen door je familie en blijf moed houden.
    Hartelijke groet Mies

• 02 Januari 2013 - 18:16

Ingrid:

heee je kan het gewoon..... kanjer gewoon....... neem je tijd die je nodig hebt, en knap goed op.
    liefs ingrid

• 02 Januari 2013 - 19:02

Corrie En Co:

lieve Engely en familie, wat fijn dat je weer thuis bent. Heel veel sterkte met het herstel en met de chemo, we blijven aan je denken en ook in Nepal denken ze aan je, vooral Krishna, voorheen New Orleans cafe, tegenwoordig Revolution cafe, denkt veel aan je. hij heeft een cd aan ons meegegeven die je ondertussen hebt ontvangen. heel veel succes en we hopen dat 2013 een mooi jaar voor jullie wordt, liefs uit Enkhuizen.

• 02 Januari 2013 - 19:17

Ton Ghielen:

Hoi Engely,

Heel veel kracht en sterkte de komende tijd. Het zal zwaar worden, maar jij hebt al meer voor hete vuren gestaan! Het gaat je lukken. Wij denken aan jou en je gezin.
    Ton

• 02 Januari 2013 - 19:20

Liesbeth Stroes:

Weer thuis!

Geweldig!, heel veel liefs!

van Jon en Liesbeth

• 02 Januari 2013 - 19:47

Yolanda Zwering:

Engely en familiel,

Gelukkig weer thuis lekker in je eigen omgeving en met je familie maar nu aansterken na zo,n zware
    operatie.
    Wij wensen je heel veel sterke de komende tijd dat wordt een zware tijd maar jij bent een sterke vrouw die er niet bij de pakken neer zet.

Ap, Yolanda en de kinderen

• 03 Januari 2013 - 00:02

• 03 Januari 2013 - 09:22

Ron En Anita Van Harn:

Lieve Engely,

Wat fijn dat je weer thuis bent en dat Rhana ons allemaal op de hoogte heeft gebracht van jouw toestand.
    We hebben veel aan je gedacht de laatste tijd en hoopten zo iets te horen.
    Rhana bedankt!
    Vanaf nu begint een lange weg Engely, maar we hopen zo voor jou en iedereen om je heen en de kinderen in Nepal dat het je gaat lukken om er weer helemaal bovenop te komen.
    We blijven aan jou denken. Veel sterkte!
    Liefs, Ron en Anita

• 03 Januari 2013 - 10:34

Mirjam Rotmans:

Lieve allemaal,

Ook wij leven met jullie mee. Fijn dat je thuis mocht zijn met oud en nieuw. Nu verder.
    Heel veel sterkte voor julie allemaal en in het bijzonder Engely.
    Steeds een beetje verder op weg in het genezingsproces. We leven met jullie mee.
    Liefs Tijs en Mirjam

• 03 Januari 2013 - 11:09

Ben Schoonen:

Beste Rhana,
    Bedankt dat je iedereen op de hoogte hebt gesteld omtrent de situatie rond jullie lieve moeder.
    Ik wens haar en uiteraard ook jullie veel kracht en sterkte toe om deze moeilijke tijd door te komen. Dat gaat jullie zeker lukken!

Even nog terzijde maar wel goed om te vermelden, wij hebben hier in Tholen een Wereldwinkel, er is in de laatste ledenvergaderig unaniem gekozen dat de fooienpot 2013 bestemd wordt voor Noble House.
    (er wordt elk jaar een ander doel gekozen)
    Eind 2013 wordt het bedrag, dat elk jaar zo rond de 200 euro bedraagt, naar jullie stichting overgemaakt.

Lieve groeten voor jullie allemaal.
    Ben.

• 03 Januari 2013 - 11:11

Annette Donker:

Geweldig dat de belangrijke familiefeestdagen zo bewust thuis door haar zijn meegemaakt. Niet alleen het lichaam heeft de kracht nodig, ook de geest en de emotie.
    En het belang van jullie als gezin, zo sterk om haar heen te staan, dat zijn medicijnen die niemand kan geven.
    Ik wens jullie allen het beste voor 2013 en Engely in het bijzonder.
    warme lieve groeten
    annette donker

• 03 Januari 2013 - 12:16

Anne-Marie:

Beste Engely en familie,

Wat ontzettend fijn dat je thuis bent en daar verder kunt herstellen van je operatie.
    Ik heb (net als zoveel anderen) uitgekeken naar een berichtje met positief nieuws.
    Voor 2013 de allerbeste wensen en een heel (voor)spoedig herstel voor jou, Engely.

Warme groet,
    Anne-Marie

• 03 Januari 2013 - 17:38

Robert Rebergen Namens Interim Care:

Lieve Engely en Familie,

Allereerst dank voor de upate.
    Heel veel sterkte toegewenst, namens ons allen.

we denken aan jullie, vriendelijke en hartelijke groeten.

Robert
    Lesley
    Marc

• 03 Januari 2013 - 19:44

Caroline & Jeffrey:

Lieve Engely,

Wij wensen jullie heel veel sterkte toe in deze periode. Dat 2013 jullie alleen maar positieve dingen mag brengen.

Caroline & Jeffrey

• 03 Januari 2013 - 20:12

Tryntsje Hornstra:

Dag Engely en familie,

veel sterkte toegewenst!
    Groet, Tryntsje

• 03 Januari 2013 - 21:21

Ank Van Amerongen:

Wat goed om te horen dat je weer thuis bent. Er is nog een lange weg te gaan, en daarin wens ik jou, en je familie heel veel kracht en sterkte toe! Het moet goedkomen met zo'n bijzonder mens als jij!
    Met een hartelijke groet van Ank / Looborch

• 04 Januari 2013 - 17:45

Gea En Fred:

Lieve allemaal, Vandaag las ik het goede bericht dat de tumor goed is verwijderd! Super!
    Na nog een lange herstelperiode mag Engely zich samen met jullie weer op de toekomst
    verheugen!

Wij wensen jullie Liefde en alle goeds, veel sterkte in het Nieuwe Jaar met allen die
    jullie dierbaar zijn.

Warme knuffel, Fred en Gea.

• 06 Januari 2013 - 08:28

John Zwets:

Geweldig om dit bericht te lezen: veel sterkte en een hopelijk gelukkig Nieuw Jaar toewenst uit Dubai. Nu uitzieken, opknappen en door gaan met leven. Elke dag is er een. mvg. John, Diane, Grace Constance and Alecea Florence.

• 06 Januari 2013 - 13:08

Boukje:

Beste Familie.

Geweldig dat jullie ondanks alles ons op de hoogte houden, laten we hopen dat 2013 een beter jaar wordt, ik leef met jullie mee.

Lieve groetjes Boukje.

• 09 Januari 2013 - 20:21

Jan Rozenbroek:

Dank je wel Rhana voor je mooie update. Wat ontzettend fijn om te lezen dat de tumor niet is uitgezaaid. Ik lees ook dat Engely werkelijk niets bespaard is.... wat een lot.... Ik hoop dat Engely de rust kan vinden en werkelijk zichzelf even op de 1e plaats zet. Ik wens jullie ook veel sterkte met haar ondersteuning en de ondersteuning van de projecten. En (Peter) als ik iets concreets kan betekenen, schroom niet om me te bellen. Lieve groet, Jan

• 14 Januari 2013 - 11:01

Frederique:

Lieve Engely, Peter, Rhana, Iris en meisjes,

Zo blij je update te lezen. Ik denk veel aan jullie en als ik iets voor jullie kan betekenen, je weet me te vinden! Heel veel liefde, kracht en gezondheid om ook komende periode door te vechten en te overwinnen met elkaar! Het gaat jullie absoluut lukken, jullie zijn sterk!

Liefs Fieke

• 15 Januari 2013 - 17:10

Hans En Martine Jacobs:

Lieve Familie,

Dit is alvast goed nieuws!
    Met een beetje geluk zitten we binnen afzienbare tijd met een wijntje in Portugal,
    om eens gezellig bij te praten.
    Heel veel sterkte en beterschap toegewenst!

Hans en Martine

• 12 Februari 2013 - 09:07

Jankees Verlare:

Beste Engely.

Wij gaan door met het aansteken van kaarsjes opdat je Kracht zult ontvangen voor je herstel.

Hartelijke groet,

Els en JanKees Verlare

• 12 Februari 2013 - 16:23

Antori:

Hoi Engely Peter en kinderen

Het leven geeft mooie dingen maar ook heel veel lastige en slechte dingen. Jje bent er altijd voor anderen, maar nu heb je zelf de aandacht, liefde en sterkte nodig.
    Laat mij hopen dat het allemaal goed komt. Ik denk vaak aan Nepal. je goede werk. en Noble house.
    Ook sterkte voor Ppeter en je kinderen.

antorixxx

• 29 Mei 2013 - 12:45

Wendy:

Al vaak aan jullie gedacht en eens op de site gekeken of er nieuws was...
    Hoe gaat het ondertussen met jullie? Hopelijk alles goed??!!

• 01 Juni 2013 - 14:20

Frans En José:

Wij vragen ons het zelfde af.

• 05 Juni 2013 - 12:14

Engely:

Lieve allemaal,

Sorry dat ik geen updates heb geschreven.......de chemokuren werken als mokerslagen en alle initiatieven ontbreken. Dit gebeurt nog tot eind juli elke maandag.
    Elke dag ben ik wel met al mijn nepalprojecten bezig en zelfs nieuwe opgestart. Steeds meer kleine kinderen kunnen geholpen worden.
    Dit geeft voor mij een houvast voor de toekomst en ik blijf positief.
    Ik probeer zo snel mogelijk meer van mij en de kids van nepal op deze site te krijgen,
    Met dank voor al jullie steun,
    liefs,
    Engely

• 22 Juni 2013 - 14:45

Hans & Carmelita:

Lieve Engely, Sterkte met het vervolg, ook voor Peter en de kids.