Nog zo onwerkelijk - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Engely - WaarBenJij.nu Nog zo onwerkelijk - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Engely - WaarBenJij.nu

Nog zo onwerkelijk

Door: Engely

Blijf op de hoogte en volg Engely

04 April 2014 | Nederland, Nederland


Afgelopen week heb ik te horen gekregen dat ik nog maar een paar maanden heb te leven. Het is allemaal nog zo onwerkelijk.
En dan te weten dat we in mei voor het eerst opa en oma worden. En in oktober zal ook onze andere dochter haar eerste kindje krijgen.

Zoals velen mij kennen, ik blijf positief en blijf doorgaan. Niet alleen voor mij maar ook voor de anderen die straks achterblijven.
Daarom heb ik nu gekozen om mee te doen met een experimenteel onderzoek.
Ik zal nog 4 weken in spanning zitten voordat de uitslag er is of ik aan alle voorwaarden voldoe. Daarna zal ik op een wachtlijst worden geplaatst.

Om dit alles te verwerken zal ik al mijn energie nodig hebben. Ik kan niet alles meer aan en zal veel moeten gaan afzeggen. Vergeef mij wanneer ik anders zal reageren dan daarvoor.

De projecten in Nepal gaan gewoon door en de kinderen blijven door onze stichting gesteund. Zij lopen geen gevaar. In een volgend bericht zal ik meer hierover schrijven.

Ik neem nog geen afscheid maar hoop op ieders begrip wanneer ik de komende tijd even niet zo snel reageer,

Liefs van mij en dank voor alle steun die ik heb gekregen.

Engely




  • 04 April 2014 - 23:40

    Co En Corrie Reijnders:

    lieve Engely, Peter en kinderen, weer heel erg geschrokken van dit bericht. We wensen je alle kracht toe om dit te kunnen doorstaan en hopen nog steeds op het beste resultaat. Heel veel liefs uit Enkhuizen en we bidden voor je.
    Co en Corrie

  • 04 April 2014 - 23:43

    Letty & Ton:

    Hoi Engely,

    Ook wij zijn nog in chock en houden je in gedachte heel stevig vast en denken aan je in deze onzekere tijd. Heel veel liefs van ons en heel veel kracht voor de komende tijd. Ook aan Peter Rhana, Iris en Sirjana.

    Als ik kom toveren kon toveren kon toveren dan....

    XXXXXXXXX

  • 04 April 2014 - 23:43

    Annelies:

    Geen woorden, in gedachten ben ik bij jou en je naasten. Ik zal zondag een kaarsje voor je branden in de kerk.Veel liefs aan een heel bijzondere vrouw!

  • 04 April 2014 - 23:55

    Thalia Luckel:

    Beste Engely,

    Ik wens jou en je gezin alle kracht en sterkte toe de komende tijd.
    Ik bewonder je optimisme en hoop dat je snel kunt starten met het
    experimentele onderzoek.

    Groeten, Thalia Luckel

  • 05 April 2014 - 00:03

    Ben:

    Lieve Engely, ik ga mee in jouw woorden, 'neem nog geen afscheid'...Heel veel kracht en sterkte voor jou en je naasten. Je bent een prachtmens! Ben.

  • 05 April 2014 - 00:15

    Ilse En Maarten, Lilou & Kaya Duijvestijn:

    Engely,

    Dank voor het delen.
    We hopen dat je kunt leven alsof elke dag je laatste is!

    Liefde licht en geluk

  • 05 April 2014 - 02:01

    Stefan Heintjes:

    Jemig, wat een bericht.
    We hebben elkaar nog nooit persoonlijk ontmoet, maar we hebben wel een gedeelde passie:
    Nepal en haar kinderen.
    Ik wens je veel moed, kracht en mooie momenten toe..

    Het ga je goed,
    Stefan Heintjes



  • 05 April 2014 - 07:53

    Shirley:

    Beste Engely,

    Het eerste wat in mijn gedachte komt is dat het niet eerlijk is.
    Waarom mensen die zoveel goeds en moois voor anderen doen?
    Ik wens jou, je gezin, familie, vrienden en iedereen in Nepal die jou kent, heel veel steun en begrip toe.
    Ik hoop dat je geschikt zult zijn voor dat experimenteel onderzoek en dat dit ook nog positief uitpakt voor je.

    Namaste __/\__

    Shirley

  • 05 April 2014 - 09:23

    Rien En Gerrie:

    Lieve Engely ,
    Wij hopen en bidden voor jou en vertrouwen er op dat God in jouw nabijheid is.
    We houden van je.
    Liefs ,
    Rien en Gerrie

  • 05 April 2014 - 09:23

    Rien En Gerrie:

    Lieve Engely ,
    Wij hopen en bidden voor jou en vertrouwen er op dat God in jouw nabijheid is.
    We houden van je.
    Liefs ,
    Rien en Gerrie

  • 05 April 2014 - 09:29

    Jackie En Michel:

    Lieve Engely, we wensen je alle sterkte toe in de komende tijd, we hopen dat de behandeling aan zal slaan, bij mijn schoonvader hebben we dat ook gezien en hij is er gelukkig nog altijd na twee jaar, wij hopen hetzelfde voor jou, heel veel liefs en sterkte voor jou en je familie, Jackie en Michel

  • 05 April 2014 - 09:30

    Femke Stroes, Chris, Marijn En Noortje:

    Lieve Engely,
    Wat een verschrikkelijk bericht, we hopen zo dat je aan het experiment mee kan doen en dat het resultaat heeft. We denken aan je en wensen je heel veel sterkte ook voor Peter en de kinderen.
    Liefs,
    Femke, Chris, marijn en Noortje

  • 05 April 2014 - 09:38

    Louisa Stichting:

    Beste Engely,

    Vanuit de Louisa Stichting willen we je, namens alle (oud)-regenten veel sterkte wensen in de komende periode. Wij hopen dat je de kracht mag vinden om door te gaan, de wijsheid om dat te doen wat goed is voor jou en je dierbaren en de liefde mag ervaren die zo brood nodig is in deze tijd. Wij wensen je van harte alle goeds toe!

    College van Regenten

  • 05 April 2014 - 09:53

    Gea:

    Lieve Engely, Peter en kinderen,

    Het eerste wat ik dacht? NEE!!
    Houdt de moed er in Engely, spaar je energie en doe dingen die je alleen maar energie
    geven, zodat je het experiment aan zal kunnen.
    Je bent een vechter en een kanjer, wij bidden met elkaar dat het goed zal komen
    met jou en je nog door mag in ons midden.
    In gedachten bij jullie, warme knuffel, Fred en Gea.

  • 05 April 2014 - 10:49

    Liesbeth Been:

    waarom moet dit jou overkomen?
    jij die zo belangrijk bent in deze wereld?
    ik vind dit gemeen en oneerlijk.
    blijf hopen en doorgaan.
    heel veel liefs en sterkte.
    Liesbeth.

  • 05 April 2014 - 11:15

    Ria Luijten (moeder Van Joyce):

    Beste Engely,
    Ik ben Ria Luijten, de moeder van Joyce van Rijen. Ik heb je leren kennen als een vrouw met een enorme drive, in het belang van de kids daar in Nepal. Je gaat er steeds vol voor ondanks alle teleurstellingen. Want er zijn natuurlijk nog steeds waanzinnig mooie ervaringen.
    En nu dan deze persoonlijke dreun. Met weinig andere hoop naar ik begrijp. Probeer het zo lang mogelijk vol te houden en misschien slaag je er wel in om de medische wetenschap te verslaan. Jij kunt immers veel. Intussen leef ik met je mee. Alle liefs toegewenst
    ria

  • 05 April 2014 - 13:01

    Ineke :

    Lieve Engely,
    Geen woorden voor...!
    Weet je omringd door de liefde en gebeden van alle mensen die van je houden. En dat zijn er heel veel!
    Kus, Ineke

  • 05 April 2014 - 13:05

    Ton :

    Verschrikkelijk dit. En nog steeds zo positief! Laat dat overwinnen! Sterkte!

  • 05 April 2014 - 14:03

    Astridversfeld:

    Dag engely en familie ,

    Met verbazing en ongeloof jouw bericht gelezen , in een zin, jullie veilige leven compleet in shock.
    woorden ? ik kan alleen maar stil zijn en een kaarsje voor jullie aansteken en vanuit mijn diepe oprechtheid jullie alle goeds en kracht toewensen


    lieve groet Astrid

  • 05 April 2014 - 14:17

    Annemarie Schinkel:

    Lieve Engely,

    Ik wens je heel veel kracht in de komende tijd;
    zorg goed voor jezelf !

    Liefs,
    Annemarie

  • 05 April 2014 - 14:21

    Jolande Geelhoed:

    Ohh Engely
    Hoe kán dat nou???? Het leek allemaal zo goed te gaan nadat je geopereerd was...
    ik kan het niet bevatten. Wat kan ik je zeggen?
    Jij, onvoorstelbaar lieve en actieve vrouw! ! Altijd bezig, altijd in de weer en nu dit???
    Ik hoop en hoop en hoop voor je dat de experimentele medicatie door kunnen gaan. Laten we stiekem hopen op een wonder.
    Lieve lieve Engely, wat jij voor ons betekende bij de geboorte van onze tweeling is met geen pen te beschrijven. Mooier had het toen niet kunnen zijn. We hadden het met jou niet beter kunnen treffen!
    Doe wat jij wilt en wat haalbaar is.
    ik blijf hopen op een wonder!
    Alle liefs
    Jolande
    Edgar

  • 05 April 2014 - 19:28

    Annette Manshande:

    Lieve Engely,

    wij kennen je van destijds toen je bij mij en Alex de vele knuffels opgehaald hebt samen met je man bij ons in Amsterdam.De knuffels die voor jullie Nepal kinderhuis goed van pas kwam en waar je ons de foto's van blije gezichtjes toestuurden. Jullie hebben zoveel goeds gedaan voor deze kindertjes en vele leventjes heb jullie zo blij en gelukkig gemaakt. Wij wensen je, Engely, de dingen toe die je nog kan en wil doen, maar deze mooie spreuk:

    wish
    dream
    do it

    is voor jullie uitgekomen.
    Dank je Engely, je bent een prachtmens!
    Veel liefde van Alex en Annette

  • 05 April 2014 - 19:43

    Marvin:

    Lieve Engely,
    Wat een tegenslag krijg je weer te verduren. Doe je zo onwijs je best en dan dit weer. . .
    Maar weet dat de meeste artsen echt niet alles weten. Hoe vaak heb ik niet verhalen gehoord van mensen die van hun dokter te horen kregen dat ze nog maar een paar maanden te leven hadden. Maar in werkelijkheid toch nog 5 of 10 jaar in dit leven bleven. Geef nooit op lieve Engely . . . en blijf doen waar je in gelooft. ;-)

  • 06 April 2014 - 11:49

    Henk En Alice Lodder:

    Lieve Engely.

    Wat een schrik! Je was en bent zo positief. We hopen met jou dat je mee kunt doen aan het experimenteel onderzoek! We wensen jou en je man en je kinderen heel veel kracht en liefde.
    We denken aan je en sturen je energie. Blijf geloven! Liefs, Henk en Alice.

  • 06 April 2014 - 12:06

    Dirk Van Wesemael:

    Beste Engely,

    Gisteren las ik je bericht. Het was als een donderslag bij heldere hemel!
    Put kracht uit kleine goede dingen. Je positieve houding naar het verdere verloop zijn een stap vooruit.
    Uit bovenstaande reacties merk ik dat je veel vrienden hebt.
    Samen gaan we proberen een stukje van je leed mee te dragen.
    Veel sterkte.
    Dirk.

  • 06 April 2014 - 14:42

    Maud En Gerard:

    Lieve lieve mooie vrouw, eega, moeder, vriendin van zovelen, wat valt hier nog meer aan toe te voegen???
    Wij zijn zo aangedaan door je bericht. Je bent nog zo nodig in deze wereld lieverd! En zeker als Oma en moeder voor het gezin...
    Weet dat wij ook een stukje leed mee dragen, al doet het verdomde pijn, echt waar Engely.
    Alle kracht voor jullie allemaal. De box zal wel vollopen thuis. Hou van jullie!

    Stevige omhelsing lieve Engely. Dag,

    Gerard en Maud.

  • 06 April 2014 - 14:45

    Koen Twilt:

    Lieve Engely,

    Wat een verschrikkelijk nieuws weer. Ik wens je heel veel sterkte en alles wat wenselijk is voor de toekomst.
    Ook je gezinsleden heel veel sterkte toegewenst.
    Mocht je zin hebben om eens gewoon bij te praten over allerlei koetjes en kalfjes zonder al die ellende, geef me dan een seintje, want dan kom ik langs. Je weet zelf het beste of je dit wilt en kunt, kan me ook goed voorstellen dat je daar nu geen zin in hebt.

    Liefs en beterschap,
    Koen

  • 06 April 2014 - 15:33

    Wendy:

    Oh nee... wat is dit slecht nieuws na al de vorige positieve berichten!!
    Ik wens jullie allen heel erg veel sterkte! Je bent een sterke vrouw met heel veel steunende mensen achter je!!

  • 06 April 2014 - 18:06

    Julie-Rose Campagne:

    Lieve Engely,


    Afschuwelijk nieuws voor jou en jouw geliefden.
    Ik hoop dat je toch nog oma kan zijn en zoals altijd moeder voor jouw kinderen en voor Noble House.
    Ik wens jou veel sterkte en liefde toe. Je doet zo veel speciale en mooie dingen, Engely!
    Liefs,
    Julie

  • 07 April 2014 - 08:04

    Monica & Co:

    Lieverds, voor allen een heel naar bericht... dat is echt heel erg slikken. We wensen jullie een intensieve tijd met elkaar - gevoed door kracht, warmte, liefde en dankbaarheid. Voel je gedragen door alle lieve mensen om jullie heen. We denken aan jullie! Dikke kussen uit D.

  • 07 April 2014 - 09:35

    Joyce & Mark:

    Engely, wat een ongelooflijk naar bericht, op een moment dat er juist zoveel moois staat te gebeuren. Heel veel sterkte en we denk aan jou en familie.

  • 07 April 2014 - 11:37

    Ans En Jan Coelen:

    Lieve Engely, Peter en kinderen,

    Woorden schieten ook bij ons tekort. We hopen met jullie op die volgende kans en wensen jullie veel sterkte en liefde in de komende tijd.

    Ans en Jan

  • 07 April 2014 - 15:27

    Miriam:

    Lieve Engely,
    'neem nog geen afscheid'
    äfscheid nemen bestaat niet"
    Zo"n prachtmens als jij.............ga ervoor!
    Heel veel kracht en sterkte voor jou en je naasten.
    Het werk in de salon wacht..............!
    xxx

  • 08 April 2014 - 00:19

    Carmelita & Hans:

    Lieve Engely, Peter en kinderen,

    Heel veel sterkte wensen we jullie toe, en we blijven met jullie hopen en bidden.

    Carmelita & Hans

  • 08 April 2014 - 08:56

    Frank En Ingrid Heeren:

    Beste Engely,

    We zijn erg geschrokken van dit bericht. We wensen jou, Peter en de kinderen heel veel sterkte toe in deze moeilijke tijd.

    We denken aan jullie.

    Frank & Ingrid

  • 08 April 2014 - 19:12

    Nicole:

    Hoi Engely,

    Ik lees net jouw bericht, ik schrok ervan, ik dacht dat het weer wat beter ging. Ondanks dat we elkaar al lang niet meer gezien hebben wens ik jou en je gezin heel veel kracht en sterkte toe. Ik hoop dat je mee kunt gaan doen aan het experimenteel onderzoek. Ook artsen kunnen niet alles voorspellen en blijf vooral positief (zoals ik jou ken).
    Nogmaals heel veel sterkte, in gedachte ben ik toch bij je (dit is oprecht)!
    Nicole

  • 08 April 2014 - 19:45

    Henk:

    Lieve Engely,

    Wat heb ik een bewondering voor je! Eigenlijk ken je ook niet anders, altijd opgewekt, positief en klaar staan voor iedereen. Sinds ik het slechte nieuws hoorde van Huub&Lisette, denk ik veel aan je. Ik wens jullie heel veel liefs en kracht.

    Henk (indoneise)

  • 09 April 2014 - 15:06

    Dorien:

    Lieve Engely,
    Wat een vreselijk nieuws stuurde je ons afgelopen week. En dat nadat we elkaar niet lang geleden hebben getroffen en je me vertelde dat alles goed met je ging.
    Wat is het toch oneerlijk verdeeld op de wereld en wat hopen we dat je met het experiment mee mag doen. Ontzettend veel sterkte en liefde toegewenst, we denken aan jullie!!

  • 09 April 2014 - 16:36

    Miranda:

    Lieve Engely..
    Wat moet ik nou toch schrijven? De tranen staan in mn ogen..en voel me uit het veld geslagen door dit bericht..We waren zo positief en zo volhardend in het doorgaan ondanks de angst..Je hebt wel eens gezegd dat ik je inspireerde maar dat deed jij minstens zo veel bij mij !! En nog...ik wil het niet geloven en kan het niet geloven..tis gewoon niet eerlijk..en voel intens met je mee van een afstandje..
    Liefs en een hele dikke knuffel Miranda..x

  • 10 April 2014 - 13:38

    Engely:

    Lieve allemaal,
    Bedankt dat mijn verjaardag gisteren door jullie zo speciaal werd.
    De voordeurbel ging al vroeg en een verrassingsontbijt werd overhandigd, lieve kaartjes, mooie berichtjes ontroerende felicitaties , prachtige bloemen en dan een ontvoering door de dochters naar hotel American voor een high-tea.
    Mooie momenten met elkaar.
    's Avonds weer de deurbel, er stond een reuze olijfboom met 60 kaarsjes voor de deur, lieve vrienden zongen het verjaardagslied en de champagne kon open.
    Herinneringen die blijven..................jullie hebben mij kracht gegeven.

  • 10 April 2014 - 22:38

    Maud:

    Lieve Engely,

    Dit wisten wij niet,maar alsnog ook namens Gerard van Harte gefeliciteerd! Wat een lieve mensen allemaal om je heen, heerlijk moet dat zijn en dat is je gegund.

    Alle liefs van ons,

    Gerard, Maud.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nederland

Mijn eerste reis

Noble House te Nepal

Recente Reisverslagen:

07 April 2017

De Engel en het heksenkind

16 Oktober 2014

Afscheid

26 April 2014

Het heeft de koning behaagd,

04 April 2014

Nog zo onwerkelijk

23 December 2013

Ons kerstkindje
Engely

Noble House te Nepal

Actief sinds 06 Sept. 2006
Verslag gelezen: 2978
Totaal aantal bezoekers 258730

Voorgaande reizen:

03 November 2006 - 04 November 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: