Kinderen die verdwijnen? - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Engely - WaarBenJij.nu Kinderen die verdwijnen? - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Engely - WaarBenJij.nu

Kinderen die verdwijnen?

Blijf op de hoogte en volg Engely

10 Oktober 2012 | Nederland, Nederland

Het is niet meer van deze tijd maar wat is dan deze tijd ?
Nog steeds verdwijnen er kinderen.

Boosheid en verdriet gaan samen en maken dat ik moet doorgaan tegen kinderleed.
Ik hoorde deze week, dat is toch niet meer van deze tijd. Helaas wel, nog steeds worden jonge meisjes verhandeld , op jonge leeftijd uitgehuwelijkt, verkocht en ingezet als slaaf of in de prostitutie. Het zijn niet de ouders die hen beschermen maar de mensen die nog op kunnen staan en blijven doorgaan om hier iets tegen te doen. De meeste ouders hebben geen scholing en worden door kinderhandelaren belazerd. Maar ook vaders die voor een fles whisky hun dochtertjes laten gaan. Zelfs moeders die bij een andere man een toekomst hebben omdat ze in de steek zijn gelaten, zetten hun kleintjes langs de kant van de weg.
Dit is verschrikkelijk en dan heb ik het nog niet eens over incest en andere praktijken die kleintjes vanuit hun thuissituatie ondergaan.

Zo vaak moet ik mijn westerse ogen voor een andere cultuur sluiten maar hier kan ik niet aan voorbij gaan. Kinderleed en nog steeds van deze tijd !

Over een paar dagen ben ik weer in Nepal en kan en heb de mogelijkheid om hoe kleinschalig het ook is hier iets tegen te gaan doen.

Het zou een hoofdstuk van een boek kunnen zijn , helaas de werkelijkheid waar we allemaal iets aan kunnen doen.
Wie helpt hen?

Ik hoop snel weer iets te laten horen maar eerst moet er iets worden gedaan.

Een hartelijke groet ,

Engely

• 10 Oktober 2012 - 00:22

Annette:

Verschrikkelijk dat dit gebeurd. Ik ben in Nepal geweest alweer 2 jaar geleden. Namaste hoor je van iedereen.
    De Himalaya fantastisch mooi. Zware bergtrekking. Kilometers gelopen door bergplaatsjes waar kinderen zo mooi en lief zijn en vele foto's mee als herinnering. Verschrikkelijk dat dit gebeurd!

• 10 Oktober 2012 - 07:18

Robert:

Het is en blijft verschrikkelijk. Dank voor jouw goede werk en veel sterkte bij jouw reis!
    Robert

• 10 Oktober 2012 - 08:00

Frank:

Helaas is dit niet alleen in Nepal een probleem. Goed dat er nog mensen zijn die zich hier druk om maken. Elke druppel helpt. Sterkte daar en respect voor je tomeloze energie!

• 10 Oktober 2012 - 09:50

Corrie En Co:

goede reis en succes met al je goede werk!!! groetjes uit Enkhuizen.

• 10 Oktober 2012 - 10:37

Antori:

het enige wat ik bij jou kan bedenken altijd is..... wat ben je toch een goed mens, wat doe je veel aan leed van een ander. ga zo door alle kleine beetjes helpen. Heel veel succes en doe Utsab Sita en de kids de groetjes. xx

• 10 Oktober 2012 - 14:28

Rixt:

Dappere vrouw,
    Jij geeft de wereld weer wat meer kleur, geeft veel kinderen in Nepal hoop op een toekomst vrij van zorgen. Ik buig voor jou!!
    Geniet ook van het samenzijn met Sirjana in haar thuisland! Een goede tijd gewenst!
    Dikke zoen.

• 10 Oktober 2012 - 16:24

John:

Als vader van 2 dochtertjes is dit niet te bevatten. Er moet toch ergens een grens zijn waar mensen differentieren van dieren? Is de evolutie dan blijven steken in Nepal? Je "kind langs de kant van de weg zetten", alsof U het over een Kliko heeft. Zoveel vragen...wat een gruwelijke ervaringen heeft U. Mijn respect.

• 10 Oktober 2012 - 20:14

Yvonne Dekker:

Kinderen zijn de toekomst waar ook ter wereld! Geborgenheid en liefde zijn rechten die kinderen van hun ouders MOETEN ontvangen...Waar is het mis gegaan? Engely we moeten nodig bij praten over je mooie en geschiedenismakende werk in Nepal! Liefs Yvonne Dekker

• 13 Oktober 2012 - 14:47

Maud:

Engely, topvrouw! Jullie zijn er weer, en samen met Sirjana,in haar geboorteland. Wat een emoties ook nog eens...... maar, goed voor haar.?
    Hopenlijk is alles naar wens en kunnen jullie wel genieten met haar. Ondanks alle narigheden die je weer tegen komt.
    Heel veel liefs voor jullie van ons,
    Gerard en Maud.