Weer terug naar Nepal - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Engely - WaarBenJij.nu Weer terug naar Nepal - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Engely - WaarBenJij.nu

Weer terug naar Nepal

Door: Webmaster www.Engely.nl

Blijf op de hoogte en volg Engely

04 Augustus 2007 | Nederland, Amsterdam

Op 16 augustus vertrek ik weer naar Nepal .
Positief kijk ik terug naar de afgelopen maanden maar de watersnoodramp op dit moment overheerst alle emoties.
Veel inwoners van het zuiden van Nepal zijn getroffen door de hevige moessonregens en overstromingen. Deze hebben al vele levens geëist en veel mensen zijn op de vlucht.
Dit jaar wordt het zwaarst sinds mensenheugenis genoemd.
De kinderen van Noble House zijn gestart met een inzameling en hebben ook enkele kledingsstukken van henzelf gegeven. Deze zending is deze week bij enkele slachtoffers bezorgd en ook de komende weken gaan we in Nepal verder met inzamelen.

Ik weet niet wat me te wachten staat maar vol goede moed ga ik het project verder aansturen.
De fundering voor de nieuwe school is klaar en de tekeningen wachten op de lokale bevolking die mee gaat helpen deze te bouwen. Ook hier is door de regen het land bijna ontoegankelijk en het transport van bouwmaterialen bijna onmogelijk.
Ook de plannen voor de bouw van het tweede Noble House zijn er maar de eigenaars van de grond kunnen nog steeds geen beslissing nemen voor de verkoop van hun land. Ik zal genoodzaakt zijn nieuwe bouwlocaties te zoeken. Dit gaat lukken!!

Het nieuwe project waarbij kinderen, die met hun moeder in de gevangenis verblijven en nu in een daycare kunnen worden opgevangen, is drie maanden geleden gestart .
9 kinderen hebben inmiddels een sponsor gevonden en met Uw hulp kunnen nog meer kinderen uit deze gevangenis gered worden. Misschien kent u iemand in Uw omgeving die een kindje wilt steunen?
Alle informatie en ook de foto`s staan op de website www.Engely.nl
Dit keer bezoek ik wederom de gevangenis en hoop meer kinderen een veilig plaatsje te kunnen bieden.

Het volgende nieuwe project waarbij kinderen met verminkingen door een hersteloperatie geholpen worden wordt nu ook gestart. De ouders weten dat er voor hun kinderen een afspraak in het ziekenhuis gemaakt is en we wachten de reacties van de artsen af.

De kinderen van het Noble House project en de gevangeniskinderen maakt u erg blij met een kaartje.
Wanneer U een kindje iets wilt sturen dan kan dit naar mijn adres gestuurd worden. Deze zal ik aan de kinderen geven .
Ik probeer kleine up-dates vanuit Nepal te sturen en u kunt mij van 16 aug. t/m 18 september bereiken op Engelyma@hotmail.com

Ik wil U bij deze ook hartelijk bedanken voor alle steun van de afgelopen tijd.


kaarten (enz) kunnen gestuurd worden naar:
Engely Tersteeg
Amesfoortseweg 25
3735 LJ Bosch en Duin

  • 04 Augustus 2007 - 18:58

    Adrie Van Voorst:

    fijne reis toegewenst.

  • 05 Augustus 2007 - 08:07

    Tessa:

    Beste Engely,

    Echt petje af wat je allemaal doet, diep respect. Heel veel succes.

    Groetjes Tessa

  • 05 Augustus 2007 - 09:57

    Ton:

    Hoi Engely!

    Geweldig! Wat een energie ...en dat allemaal voor hulpbehoevende kinderen..FANTASTISCH!
    Hopelijk gaan je plannen een beetje lukken. Goeie reis! Wij denken aan je!
    ton

  • 06 Augustus 2007 - 12:17

    Erkan Gerto Streekpo:

    Hoi Engely,

    Heel veel succes en een goede reis toegewenst namens Gerto

  • 06 Augustus 2007 - 16:53

    Adriaan:

    HOI ENGELY, jij bent er gewoon als je naam geroepen wordt, GEWELDIG, ik zal voor je duimen, dat je al je doelen verwezenlijkt. groetjes, ADRIAAN.

  • 08 Augustus 2007 - 16:19

    Julie:

    veel succes met je project ik zelf zit momenteel als vrijwilliger in een weeshuis niet ver van thamel. Hard kan je het wel noemen. Veel succes
    greetz julie

  • 08 Augustus 2007 - 19:26

    Ankie Bouma:

    Engely,
    Ik wens je een goede reis en veel goeds in dit prachtige land!
    Succes met je werk ! Petje af.
    Hartelijke groeten,Ankie.

  • 10 Augustus 2007 - 08:24

    Ria Wiesemann:

    Engely, wat fijn dat je naar Nepal gaat.
    Ik ben benieuwd hoe het met Anjana en de andere kinderen gaat. Heel veel succes met het kopen van een stuk grond!
    Hoe lang blijf je in Nepal?


    groetjes,

    Ria

  • 11 Augustus 2007 - 16:36

    Claudia:

    Hoi Engely, ik wens je een goede reis en hoop dat je weer een heleboel voor de kinderen in Nepal kunt betekenen. Succes met het project !! Groetjes Claudia.

  • 18 Augustus 2007 - 07:13

    Monique:

    hallo ,
    Hoe is het met het meisje? Goede reis gehad? Hopelijk wel. Hier alles bij het oude! Dit weekend een rustig weekend, morgenmiddag naar een tuinfeest van een bevriende stichting. Vandaag geen afspraken enkel Marlies een vriendin komt lunchen.
    Hoe is de situatie in Kathmandu? Merk je nog veel van de wateroverlast in het zuiden?
    De mensen van het hostal gaven aan dat iedereen zo wat ziek werd. Dus pas goed op jezelf!
    Knuffel van Rolf Monique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Noble House te Nepal

Recente Reisverslagen:

07 April 2017

De Engel en het heksenkind

16 Oktober 2014

Afscheid

26 April 2014

Het heeft de koning behaagd,

04 April 2014

Nog zo onwerkelijk

23 December 2013

Ons kerstkindje
Engely

Noble House te Nepal

Actief sinds 06 Sept. 2006
Verslag gelezen: 447
Totaal aantal bezoekers 258807

Voorgaande reizen:

03 November 2006 - 04 November 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: