Ons kerstkindje - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Engely - WaarBenJij.nu Ons kerstkindje - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Engely - WaarBenJij.nu

Ons kerstkindje

Blijf op de hoogte en volg Engely

23 December 2013 | Nederland, Nederland


Een kerstverhaal schrijven, als in een donkere nacht waar de sterren groot aan de hemel staan en waar uit het duister iets prachtigs staat te gebeuren. Het kan je zomaar overkomen.

Na een lange en vermoeiende reis naar Nepal waarbij er van alles mis ging, kwamen we die dag aan de rand van een klein dorpje. De schemer was al gevallen en toch moesten mijn dochter Iris en ik nog even door.
Vervoer was onmogelijk maar een oude ambulance bracht uitkomst en nog net op tijd kwamen we in het kinderziekenhuis aan.

Alles kreeg voor ons een andere wending toen bleek dat er hulp nodig was voor een arme zwangere vrouw. Ze had er twee dagen over gedaan om bij onze kliniek te komen. Ze had al persweeën maar door haar angst hield ze deze op. In eerdere zwangerschappen had ze al vijf kinderen verloren en haar vertrouwen was weg.
Dit kindje moest nu snel worden geboren, het hartje werd zwakker en ook de moeder had geen energie meer over.

De zuster stond er alleen voor. Gelukkig konden we samen de bevalling tot een goed einde laten komen. De moeder kreeg een prachtige gezonde dochter.

We hebben haar ons kerstkindje genoemd, zoiets prachtigs overkomt je zomaar.

Maar met de wetenschap dat er nog veel meer expertise moet komen is er weer een ander project geboren. Het staat nog op de drempel en deze bevalling duurt nog even. Ons Noble House kraamopleidingscentrum.

Door uw vertrouwen in onze projecten wordt dit allemaal mogelijk gemaakt. Graag wil ik iedereen voor de steun van dit jaar bedanken en hoop dat we met elkaar 2014 van de drempel krijgen.

Engely


  • 23 December 2013 - 11:35

    Maud:


    Dag Engely,

    Dank voor je reisverslag. Wat een mooi verhaal over dat Kerstkindje. Heel veel succes alvast met het opzetten van het Kraamcentrum. Wat een prachtig project!

    Gerard en ik wensen Peter en jou en de kinderen heel veel moois toe voor 2014. Maar voor jou heel veel kracht en energie om het leven door te komen, verdeel goed je energie en pas goed op jezelf.
    Pas op de plaats zal voor jou niet zo gemakkelijk zijn! Toch doen hoor!Je bent ons lief!
    Het was echt fantastisch om jou weer te hebben ontmoet.Heel veel liefs van ons,

    Maud.

  • 23 December 2013 - 13:48

    Edith En Chris Tesselhoff:

    Een echt mooi en ontroerend kerstverhaal! Wij bewonderen je zeer. Wij wensen jou en je gezin goede kerstdagen en een goed nieuw jaar met veel kracht, wijsheid en schoonheid!
    Edith en Chris.

  • 23 December 2013 - 16:51

    Jacqueline Filius:

    Beste Engely,

    Via mijn moeder heb ik al vele mooie verhalen mogen horen en lezen.
    Dit is ook weer een heel mooi en ontroerend verhaal.
    Ik wens je fijne kerstdagen en een heel veel kracht in het nieuwe jaar. Hopelijk kun en mag je dit mooie werk nog heel lang blijven doen!

    Hartelijke groeten,

    Jacqueline Filius

  • 23 December 2013 - 21:01

    Atie:

    Lieve Engely, wat een prachtig kerstverhaal is dit, ik heb veel bewondering voor je en hoop dat je nog lang met dit "werk" door kan gaan, hele goede Kerstdagen voor jou en je hele gezin, liefs atie xx

  • 23 December 2013 - 23:16

    Corrie En Co:

    lieve Engely, wat een prachtig kerstverhaal!! en wat kun je nog veel doen in Nepal! Wij wensen jou, Peter, de kinderen en aankomend kleinkind fijne Kerstdagen en een heel gezond 2014!! liefs uit Enkhuizen.

  • 25 December 2013 - 11:34

    Marlene Adegeest:

    Wat 'n prachtig en ontroerend kerstverhaal. Wat 'n geweldig werk doen jullie toch! En nu ook weer zo'n nieuw mooi project. Wat ontzettend fijn dat jij ook weer deze reis kan maken en dat er nog vele mooie reizen mogen volgen.
    Fijne dagen en alle goeds voor 2014!!
    Groetjes uit Soest

  • 02 Januari 2014 - 13:55

    Femke:

    Lieve Engely,

    Ook wij hebben nu deze "waarbenjij" ontdekt en ik lees nu je ontzettend indrukwekkende verhalen!
    Wow, wat een fantastische projecten allemaal en geweldige ideeen voor nog meer briljante projecten! Wellicht vind ik dit nu nog indrukwekkender omdat ik bij 1 van je projecten (maya noble house) ben en het Nepal nu meemaak en zie hoe ontzettend fantastisch al deze projecten en de invloed hiervan zijn.

    Ik wil je dan ook echt ontzettend bedanken en zou je snel een uitgebreide email sturen.
    Maar met heel mijn hart vind ik je een fantastische vrouw! Een groot voorbeeld voor velen en ook voor mij!

    Groetjes van Tom en mij!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nederland

Mijn eerste reis

Noble House te Nepal

Recente Reisverslagen:

07 April 2017

De Engel en het heksenkind

16 Oktober 2014

Afscheid

26 April 2014

Het heeft de koning behaagd,

04 April 2014

Nog zo onwerkelijk

23 December 2013

Ons kerstkindje
Engely

Noble House te Nepal

Actief sinds 06 Sept. 2006
Verslag gelezen: 2381
Totaal aantal bezoekers 258794

Voorgaande reizen:

03 November 2006 - 04 November 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: