Kinderen worden uitgezet - Reisverslag uit Bosch en Duin, Nederland van Engely - WaarBenJij.nu Kinderen worden uitgezet - Reisverslag uit Bosch en Duin, Nederland van Engely - WaarBenJij.nu

Kinderen worden uitgezet

Door: Engely

Blijf op de hoogte en volg Engely

28 April 2010 | Nederland, Bosch en Duin

Tot onze verbijstering hebben wij vernomen dat het verzoek voor een verblijfsvergunning voor Anjana en Sirjana door IND is afgewezen. Uitzetting ondanks de schriftelijke verklaringen van de artsen dat er sprake is van een levensbedreigende situatie. Het is hen niet gegund in Nederland te blijven voor medische vervolgbehandelingen.

Volgens IND kunnen de kinderen in Nepal behandeld worden. Een onjuiste gedachte niet gebaseerd op zorgvuldig onderzoek.

Ook de aanvraag voor een verblijfsvergunning op schrijnende gronden is afgewezen. De motivering van de beschikking is verbijsterend onzorgvuldig en slordig, tendentieus en feitelijk onjuist. In een aantal gevallen zelfs suggestief met fragmentarische doelredeneringen en gemakkelijke opmerkingen.

Het doet pijn te zien hoe ons beschaafde systeem deze levens vernietigd. Wij geven niet op en blijven doorvechten voor deze kinderen.

Wij redden dit niet alleen en zijn heel dankbaar dat er al zo velen achter ons staan en ons steunen. Ons steunen om de belangen van deze weerloze meisjes veilig te stellen. Ondanks de tegenwerking van onze oh zo fatsoenlijke overheid die de mond vol heeft van normen, waarden en beschaving.

De nachtmerries zijn weer begonnen. Waar kunnen deze kinderen zich nog aan vast houden als ze overal weggedaan worden.

De petitie lijst staat op:
http://bit.ly/bUdvmJ

Alle verder informatie kunt u bekijken op:

Website van de meisjes: http://www.21-08-2009.nl

Meer informatie:

http://Engely.eu

http://bit.ly/aA3oJu



  • 28 April 2010 - 01:31

    Marius De Beer:

    God allemachtig...

    Is er nog iets, wat dan ook... waar ik iets kan doen?

  • 28 April 2010 - 04:43

    Puck Bramlage:

    hoe veel tijd hebben ze nog hier? dit is zo schandelijk, over normen en waarden gesproken, wat kunnen we doen en welke instanties moeten we bereiken.
    Kunnen we een brief naar ons koningshuis schrijven, die hebben vast meer begrip. de tv doet ook wonderen soms, dit mag en kan niet gebeuren.

    Waarmee kunnen we je helpen?


  • 28 April 2010 - 06:13

    Marja Van Galen:

    Lieve Engely en Peter,

    Wat een vreselijk bericht!
    Zelf werd ik ook uitgewezen en heb ik een kort geding aangespannen tegen de staat om een verblijfsvergunning te krijgen. En ik ben hier geboren! Als ik iets kan betekenen voor jullie....


  • 28 April 2010 - 06:31

    Anita Van Harn:

    Lieve Engely,

    Wat een afschuwelijk bericht voor jullie en deze twee meisjes.
    Kunnen we nog iets doen, weer een handtekeningenactie o.i.d.
    Sterkte!

  • 28 April 2010 - 07:19

    Frans Van Wel:

    Blijf doorvechten! Wij staan wel achter je en voelen met je mee. Is dit niet iets voor Radar of zo? Mogelijk dat de publieke opinie de IND kan corrigeren.

  • 28 April 2010 - 07:24

    Trees:

    Mijn stem is stom en mijn hart huilt!
    Ik hoop dat de meisjes het redden in Nepal, sterkte.

  • 28 April 2010 - 09:58

    Elly:

    Lieve Engely, wat is dit triest. Wat kan een mens méér doen, dan jij al gedaan hebt. Heel veel sterkte en liefde voor jou en Anjana en Sirjana.

  • 28 April 2010 - 11:31

    Co En Corrie:

    wat een vreselijk nieuws, het zal toch niet gebeuren? we wensen jullie heel veel sterkte en kracht toe en hopen met jullie op een wondertje. groetjes uit Enkhuizen.

  • 28 April 2010 - 14:29

    Jan Rozenbroek:

    Dag Engely en Peter, wat een vreselijke berichten zijn dat. Ik leef (op afstand) ontzettend met jullie en de kinderen mee. Zet 'm op en probeer het recht te laten zegevieren! Ik zat te denken nav je krantenbericht: je heb toch wel echt nieuwswaarde in handen. Een stukje naar de redactie van de populaire praat/discussie-programma's op tv zou een sneeuwbaleffect in de publieke opinie kunnen versterken. Hebben jullie contacten? lieve groet, Jan Rozenbroek

  • 28 April 2010 - 15:04

    Rixt:

    Onbegrijpelijk!! Dit had ik echt nooit verwacht. Je rekent toch altijd op menselijk handelen met enig gevoel. Maar het blijkt maar weer dat deze mooie meiden slechts een paar namen in een dossier zijn. Zo gaat dat dan, heel zakelijk en feitelijk. En dan heb je het nakijken? Ik denk het niet, jou kennende zal je alles op alles zetten om deze beslissing aan te vechten. Ik ben in gedachten bij jullie, meer kan ik denk ik niet voor jullie doen. Geef de meiden een warme knuffel en ik hoop ze toch nog gauw eens te zien. Dan nemen we de gitaar en cello mee.
    Liefs.

  • 28 April 2010 - 15:22

    Cindy:

    Wat verschrikkelijk, ik snap niet dat onze overheid dit kan doen. Als er iets is dat ik/wij kunnen doen, hoor ik het graag! Heb er alles voor over deze meisjes hier te houden!

    Heel veel sterkte en succes!

  • 28 April 2010 - 15:26

    Marlous:

    ongelofelijk...................................

  • 28 April 2010 - 17:10

    Alice Lodder:

    Lieve Engely.

    Wat is dit verschrikkelijk! Ik denk er heek vaak over. Hoe zou je dit nu naar een goed einde kunnen laten verlopen? Wat kunnen wij er aan doen? Is er iets waarbij we jullie kunnen ondersteunen?

    Veel sterkte en lieve groet, Alice Lodder.

  • 28 April 2010 - 17:25

    Anneloes:

    Woorden schieten tekort bij het lezen van je verslag en het artikel in het AD. Dan zie ik dat blije gezichtje weer voor me en dan word ik heel verdrietig. Wens jullie alle kracht en steun. Groeten uit Breda

  • 29 April 2010 - 20:59

    Gea Keehnen:

    Lieve Engely,
    via krant en je mail zijn wij(in Frankrijk momenteel) op de hoogte wat de ontwikkelingen van wat de kinderen betreft. Ronduit vreselijk!
    Hoe nu verder???
    Wij wensen jullie sterkte in deze moeilijke tijd!
    Wij horen graag van jullie,warme knuffel, Fred en Gea.

  • 01 Mei 2010 - 20:45

    Monique:

    hier heb ik geen woorden voor dit is schandalig!!

  • 01 Mei 2010 - 20:46

    Liane:

    Ben geschokt..wat kan ik voor jullie doen??

    Groetjes Liane

  • 01 Mei 2010 - 20:46

    Marie-louise:

    Dit mag niet, en dit kan niet waar zijn, hulp is iets wat je omarmen moet en niet moet tegen werken!!!!!

  • 01 Mei 2010 - 20:48

    Ditty Van Drenth:

    Ik heb veel respect voor wat u voor deze kinderen doet. Ik wens u Gods zegen toe en ik bid dat deze lieve meisjes in Nederland zullen mogen blijven.

  • 01 Mei 2010 - 20:49

    Fam Bosch:

    en dit noemt het kabinet christelijk Hopelijk komt minister Rouvoet voor deze kinderen op Laten we dit gebeuren in Nederland? Afschuwelijk ik schaam me om nederlander te zijn op zo'n manier

  • 01 Mei 2010 - 20:49

    Marcela:

    ongelofelijk.....Heel veel sterkte en succes!

  • 01 Mei 2010 - 20:50

    Liane:

    Heb de petitie ondertekend, heb bewondering voor jullie

  • 01 Mei 2010 - 20:50

    Arenda:

    nou ik vind de meisje hooren hier en hier behandeld te worden je gaat die kids toch niet terug stuuren ze hebben er niks dus mooi hier in nederland laten en hier laten helpen die kideren hebben net zo goed een kans net zo als wij nederlanders zijn ook mensen met gevoel

  • 01 Mei 2010 - 20:51

    Avena:

    Hallo Engely,
    Ik ben zelf geadopteerd uit India.
    Ik leef heel erg mee met jullie
    Ik vind het vreselijk dat Nederland zo cru kan zijn...Ik hoop dat we met z'n allen nog wat kunnen doen, zodat ze hier alsnog kunnen blijven!


  • 01 Mei 2010 - 20:51

    Wout:

    dat is nu het rechts sisteem in nederland gewoon schandalig dat dit kan beslissen over kinderen waar ze helemaal niets van weten deze kinderen kunnen hier goed behandeld worden dus geef een kans op een goed bestaan dit is mij mening ouders of verzorgers heel veel sucses met deze strijd mijn steun heb je heel veel sterktevan mij......

  • 01 Mei 2010 - 20:52

    Karin:

    Ik vind het vreselijk voor jullie. Ik bid voor jullie dat de kinderen hier mogen blijven en hier toch de medische hulp kunnen krijgen. Sterkte samen.

  • 01 Mei 2010 - 20:52

    André:

    zo de IND dat is net de natie sturen ook mensen de dood in
    ik vind het schandalig dat het kan weer kinderen uitgezet door die natiehonden de IND

  • 01 Mei 2010 - 20:52

    Edwin De Jager:

    ik zag net op hart van nederland over de situatie waar jullie je in verkeren.

    het is toch niet te geloven hier in nederland

    ik hoop voor jullie dat ze gewoon kunnen blijven in nederland

    veel sterkte

  • 01 Mei 2010 - 20:53

    Gerard Bos:

    daar wil ik jullie alle kracht en wijsheid geven voor deze onterechte, wijze van een manier waar op mensen die denken de wijsheid in pacht te hebben om zo te ordelen

  • 01 Mei 2010 - 20:53

    Chantal Dees:

    Dit kunnen ze niet maken! Tis zonde.
    Sterkte

  • 01 Mei 2010 - 20:54

    Mirjam:

    ongelooflijk deze reaktie van de IND, maar niet vreemd voor ons wij hebben 16 jaar strijd achter de rug, voor ons met positieve afloop wat ik jullie ook gun.
    1 tip de organisatie defence for children,
    www.defenceforchildren.nl zij komen op voor de rechten van het kind, groetjes succes en heel veel kracht en sterkte toegewenst van Mirjam

  • 01 Mei 2010 - 20:54

    Marco Maas:

    Zoals velen met mij zag ik zojuist uw verhaal in hart van nederland.
    Op het moment dat u als organisatie volledig financieel garant staat voor de medische verzorging van deze kinderen, ben ik van mening dat de overheid ze moet vrijspreken van uitzetting, zodat U kan doen wat u noodzakelijk acht. Het zou fantastisch zijn dat meer mensen hier een voorbeeld aan zouden nemen. Een vreemd gevoel bekruipt mij als ik daarvoor de beelden van het politie optreden in rotterdam van 1 mei j.l zie. Wat is dan nog rechtspraak en rechtvaardig. Heel veel sterkte in deze kwestie.

  • 01 Mei 2010 - 20:58

    John V. Gils:

    Graag wil ik hierop reageren. Het is een grote schande als deze twee kinderen terug moeten naar hun eigen land met als gevolg wat hun nog te verwachten staat. Ook weet de regering dat deze kinderen in dat land er niet beter op worden en ook dat ze daar in dat land hun niet beter kunnen maken.DAT WETEN ZE DONDERS GOED. Dat ze maar de echte problemen op lossen in plaats deze nare toestand voort te zetten voor deze kinderen. Bij deze wens ik de kinderen heel veel sterkte en beterschap toe en hoop dat ze toch mogen blijven.

  • 01 Mei 2010 - 20:59

    Jan Buurman:

    Triest, Nederland op zijn best.
    Het wordt tijd voor nieuwe inzichten.
    inzichten van samen delen = samen vreugde.
    Wat zijn we kortzichtig geworden.
    deel en ga op in de nieuwe wereld.
    Samen met de wereld.
    Barabbas

  • 01 Mei 2010 - 20:58

    Fam Reniers:

    Schandalig,dat er niet in het belang van de kinderen word gehandeld.
    Heel goed dat jullie voor de kinderen vechten.
    Houd moed ,en we hopen dat degene die hier over moeten beslissen eens niet alleen naar wetjes kijken maar met gevoel.
    Heel veel sterkte.

  • 01 Mei 2010 - 21:05

    Kimberly:

    BELACHELIJK...
    deze meisjes hebben liefde en zorg nodich ..
    als ze weer terug gaan zien ze de nachtmerrie die ze eindelijk vergeten zijn door de mense die ze hebben op gevangen met een open hart..
    wij moeten ons eens in leve in hun situatie deze meide hebbe een moiie toekomst nodich en als ze daar terug gaan is het kapot !! die mense die daar wonnen hebbe onse hulp hart nodich de mense van tege woord zijn arogand ze denken alleen aan hun zelf en niet aan de mense om hun heen wat is hun probleem alleen om dat hn een ander huis kleur hebben of om dat ze bang zijn dat wij nederlanders er in de toekomst ook problemen hebben om de crisis .

    laat hun hier alsje blieft deze meisjes hebben onze hulp nodich denk eens aan julie kindere hebben julie dan geen emotie's leef je eens in hun .
    die vrouw doet alles voor hun om hun een mooi toekomst tegev doe het dan ook laat hun niet stikke

    gr kimberly nauts 25-2-93

  • 01 Mei 2010 - 21:06

    Annemiek:

    dit geloof je toch niet...onschuldige,zieke kinderen.hier zijn geen woorden voor.waar kan ik mijn handtekening zetten?of iets voor jullie doen? dit MAG NIET!!!
    sterkte

  • 01 Mei 2010 - 21:07

    Ton.lia@wanadoo.nl:

    Dit is echt schandalig, wij hebben hebben hier geen woorden voor.
    Weer typisch Nederlands.
    Waar is het mensenlijke gevoel van deze mensen die deze beslissingen nemen.
    Wij wensen jullie sterkte
    en succes.
    Groetjes Lia & ton

  • 01 Mei 2010 - 21:08

    Gitty:

    Heel veel succes,zo zie je maar hoe sociaal 't bestuur in nederland is.Was 't 'n grote ramp dan stonden ze voorop.succes hopelijk winnen jullie 't
    Sterkte

  • 01 Mei 2010 - 21:08

    Roel:

    Schandalig.... regels zijn er om uitzonderingen voor te maken.

    IND ik hoop dat jullie nogmaals goed gaan controleren en het herzien!

    Ik hoop dat de "ouders" voor ze blijven knokken!

  • 01 Mei 2010 - 21:38

    Roos:

    Dit is gewoon onmenselijk en het is haast niet te bevatten dat dit mág gebeuren..het zo vreselijk fout!

    Ik wens jullie alle geluk en kracht toe want dit kan gewoon niet..

  • 01 Mei 2010 - 21:45

    Arita:

    Dit is onmenselijk, dit kan niet!!! Welke wereld, Nederland, leven we. Deze kinderen moeten gewoon lekker bij jullie blijven. Heel veel sterkte. we duimen voor een goed afloop.

  • 01 Mei 2010 - 21:56

    Van Asselt:

    van avond keek ik naar hart van nederland,het is niet te begrijpen dat een stel zogenaamde geleerde deze meisjes weg willen sturen in nederland zijn legio figuren die daarvoor eerder in aanmerking komen maar die durft men niet aan te pakken wel deze weerloze kinderen het is een blijk van onmacht van deze figuren of zijn ze zelf geestelijk gestoord dat ze dit doen ik vraag me ook af of ze wel weten waar deze kinderen vandaan komen weten ze ook wat voor hulp ze daar kunnen krijgen ik denk het niet meiden veel sterkte in deze stijd en hoop op een goede afloop sterkte ook de pleeg ouders natuurlijk

  • 01 Mei 2010 - 22:23

    Mariet:

    Ik heb heel veel bewondering voor het goede werk dat jullie doen en begrijp de tegenwerking van instanties dan ook niet!!
    Hopenlijk is de strijd niet tevergeefs.
    Heel veel sterkte.

  • 01 Mei 2010 - 22:34

    Tjitske:

    wat verschrikkelijk is dit, ik dacht dat de rechten voor het kind ervoor zorgt dat de kinderen hier mogen blijven, in ieder geval tot hun 18e....met 8 en 12 vallen zij onder die wet? kun je niet in beroep? ik denk dat de IND een fout heeft gemaakt, zeker als een arts het verhaal kan bevestigen. kun je de kinderen niet adopteren?
    heel veel sterkte, ik bewonder mensen zoals u.

  • 02 Mei 2010 - 03:32

    Jeani:

    Ik wil graag de handtekeningen aktie ondertekenen, maar waar is ie te vinden? OP SBS zegt dat het op hun site staat en daar kom ik weer hier terecht, zo loopt U wel handtekeningen mis. Ik hoor het graag. Graag reactie sturen naar jeani69@hotmail.com Ik kan veel handtekeningen voor u verzamelen

  • 02 Mei 2010 - 04:48

    Remi:

    Het is belachelijk echt Nederland is de weg kwijt en als we er niks aan doen met z´n allen dan blijft Nederland een zooitje. Deze kinderen zijn op een legale manier naar Nederland gekomen en vragen hulp bij hun ziekte.Hoeveel mensen zijn hier niet illegaal en krijgen alle hulp die ze nodig hebben en zitten hier soms langer dan 3 of 5 jaar. Als ik zie wat ik moet doen om mijn vriendin hier naar toe te halen is gewoon belachelijk voor woorden. Het word tijd dat we een goede en stabiele regering krijgen die ook meer aan de mens gaat denken en niet alleen maar aan de schatkist van Nederland en er dan de domste dingen mee doen.
    Engely en Peter heel veel sterkte en ik hoop voor de meiden dat ze kunnen blijven en de juiste behandeling hier kan krijgen

  • 02 Mei 2010 - 06:07

    Gideon:

    Weer zo,n bericht en beslissing van de I.N.D.
    door ambtenaren die van achter hun buro zonder enige kennis van het werklijke iets van tafel vegen!!?? Beste Engely en Peter jullie zijn geen tobbers maar TOPPERS!!!!!!! Het beste en succes met de meisjes!!!

  • 02 Mei 2010 - 08:28

    Annemiek:

    Onbegrijpelijk!!!!
    Volgens mij doet die IND maar wat.Kijk eens om je heen naar al die illegalen,die zich hier bevinden en een heleboel overlast veroorzaken ten koste van de gewone mensen.Laten ze zich daar eens op richten en daar een oplossing voor vinden.SCHANDALIG dat ze dit de meisjes en de mensen om hun heen aan doen.

  • 02 Mei 2010 - 09:02

    Yvonne:

    Ook ik heb de uitzending gezien in HvN en heb diepe bewondering voor wat u doet voor deze meisjes en het werk in Nepal. Ik wens u heel veel sterkte 'toe in uw strijd tegen dit onmenselijke besluit van deze overheid en hoop samen met heel veel anderen op een hele goede afloop.

  • 02 Mei 2010 - 11:12

    J.G. Nuis:

    Het is een groot schandaal dat een paar zieke kinderen die hier een kans hebben, terug worden gestuurd terwijl er allerlei gespuis de hand boven het hoofd wordt gehouden.

  • 02 Mei 2010 - 12:02

    Yvonne Dekker:

    Lieve Peter en Engely,
    Alle sterkte in jullie strijd en blijf positief. Dat laatste strohalmpje kan de redding zijn. Complimenten voor jullie altijd positieve energie.

  • 02 Mei 2010 - 13:23

    Patrick En Elisabeth:

    Deze twee meisjes mogen niet terug naar hun eigenland dat wordt hun dood ze moet niet gewoon in nederland blijven.

  • 02 Mei 2010 - 15:32

    Rim Malook:

    Dat is echt niet te geloven, Petitie of demonstratie tegen de IND beslising vind ik noodzakelijk .
    We moeten samen iets doen en we kunnen zeker de meisjes hier houden.

  • 03 Mei 2010 - 03:04

    Annelie:

    Ik heb de petitie ondertekend, veel succes en sterkte.

  • 11 Mei 2010 - 10:47

    Rick Noordhuis:

    ze verdingen hier in nederland te blijven.

    is er nog iets dat ik kan doen.
    ik geef heel mijn hart.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Bosch en Duin

Mijn eerste reis

Noble House te Nepal

Recente Reisverslagen:

07 April 2017

De Engel en het heksenkind

16 Oktober 2014

Afscheid

26 April 2014

Het heeft de koning behaagd,

04 April 2014

Nog zo onwerkelijk

23 December 2013

Ons kerstkindje
Engely

Noble House te Nepal

Actief sinds 06 Sept. 2006
Verslag gelezen: 766
Totaal aantal bezoekers 258838

Voorgaande reizen:

03 November 2006 - 04 November 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: