Wat gaat er met hen gebeuren? - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Engely - WaarBenJij.nu Wat gaat er met hen gebeuren? - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Engely - WaarBenJij.nu

Wat gaat er met hen gebeuren?

Door: Engely

Blijf op de hoogte en volg Engely

25 Maart 2011 | Nepal, Kathmandu

Wat gaat er met hen gebeuren?

Confrontaties met ouders die dreigen hun kinderen te verkopen als we geen hulp geven. Ik moet me inhouden onmacht en boosheid kruisen elkaar. Ik weet dat er voor deze mensen geen oplossing is. Totale armoede, geen plek om te wonen, niets te eten, ziek en niemand die helpt.

Maar wat moet ik doen als ik een klein meisje in de ogen kijk en weet dat ze er binnenkort niet meer zal zijn?

Dit overkwam mij gisteren toen we met de kinderen van Noble House even gingen wandelen en in een steenfabriek terecht kwamen.
Twee kleine meisjes die we nu helpen komen daar vandaan.We hebben hen enkele jaren geleden in ons Noble House opgevangen omdat hun ouders hen niet meer wilden hebben en dreigden te verkopen. Toen hadden deze ouders 4 dochters en leefden onder een paar stenen en wat vodden, geen zoon als waarborg voor de toekomst.
De confrontatie was groot toen we deze ouders weer terugzagen, inmiddels weer met twee kleine babymeisjes “rijker".

Eigenlijk kan ik niet omschrijven wat er in mij omging. Mijn handen werden gepakt door “onze” twee Noble House kinderen, bang waarmee ze weer werden geconfronteerd. Een dronken vader die ze voor het eerst weer zagen, aan hen zat, manipulerend om zijn dochters nu ze er goed uitzagen te willen verkopen voor een fles wiskey.
Hun moeder lam geslagen zonder emoties liet het allemaal gaan en duwde ook haar andere dochtertjes naar voren met de vraag op haar gezicht, help hen.
Kinderen ondervoed, emotieloos, onder de luizen en in vodden gekleed.Van 5 uur ‘s morgens tot laat in de avond scheppen ze klei en vormen dit tot stenen.
Kinderarbeid waar niets tegen gedaan wordt.Hun gezichtjes hebben een getekende uitdrukking en hun huidjes zijn kurkdroog en gesprongen. Het oudste meisje weet dat haar vader haar zal verkopen.

Het verhaal is ingrijpender dan dat ik kan overbrengen. Een ding staat vast, dit meisje zonder toekomst krijgt van ons hulp en zal niet verdwijnen. Ook voor meer kinderen zoeken we naar een oplossing.

De afgelopen week is heftig geweest met steeds de vraag waarom dit land zijn eigen problemen niet kan oplossen.
Ik kan er niet lang bij stilstaan als er weer een ziek baby'tje in mijn armen wordt gedrukt en zal sterven als we niets doen.

Meer tijd om te schrijven heb ik niet en ik hoop op uw begrip wanneer ik straks weer thuis ben met ook de succesverhalen.
Vanuit Nepal een hartelijke groet,

Engely
Http://www.Engely.eu


  • 25 Maart 2011 - 14:38

    Rixt:

    Lieve Engely,

    Wat jij aan het doen bent is al een succesverhaal op zich. Je ontfermt je over de kinderen die een uitzichtloze toekomst hebben. Hoe verdrietig en machteloos zal je vaak toe moeten zien hoe ouders hun kinderen geen veilige plek kunnen bieden. Gelukkig ben jij met Noble House voor deze kinderen een lichtpunt. Je kan niet iedereen redden, maar voor deze kinderen is veiligheid en een liefdevolle plek gegarandeerd. Houd daar je focus op. Je bent een prachtig mens.
    Liefs, Rixt (en Maarten natuurlijk ook)

  • 25 Maart 2011 - 17:17

    Wil Niesten:

    Lieve Engely, hoe kunnen wij je in godsnaam helpen? We kunnen niet allemaal naar Nepal komen, maar ik hoop dat je genoeg financiele steun krijgt om het werk in Nepal mogelijk te maken. Want zonder middelen zul je ook in Nepal weinig kunnen beginnen.

  • 25 Maart 2011 - 23:37

    Corrie En Co:

    lieve Engely, wat een drama weer en we weten dat je je het persoonlijk aantrekt, we wensen je wijsheid en ook een goede terugvlucht naar huis waar ook Peter en je kindjes op je wachten !, groetjes uit Enkhuizen.

  • 26 Maart 2011 - 01:41

    Rosita:

    Wat ontzettend triest dat dit allemaal gebeurt is het niet mogelijk op de een of andere manier om met goed willende mensen een actie op te zetten in het land. voor de regering of war dan ook, voor betere voorzieningen voor de mensen en hulp bronnen. het land moet zelf ook wakker geschud worden en veranderen. hoelang moet dit nog blijven doorgaan en er zoveel leed en ongelukken gebeuren steeds.

  • 28 Maart 2011 - 10:07

    Rien En Gerrie:

    Lieve Engely,
    Ik denk dat je nu weer thuis bent . Eerst maar weer de emoties verwerken. Het is erg als je zo het verhaal leest van de steenkinderen. Wellicht is er nog een plaatsje in het huis op de berg. Een sponser is er wellicht nog te vinden als mijn vrienden dit lezen.
    Tot gauw , liefs van ons,
    Rien en Gerrie

  • 29 Maart 2011 - 19:34

    Marlene:

    Houd vol Engely, elke druppel is er een die uiteindelijk de gloeiende plaat zal doen afkoelen!

  • 15 Juni 2015 - 11:10

    Job Voortman:

    ik vind dat we al genoeg mensen moeten helpen, ze hebben du pech eerst moeten we de afrikanen toestroom stoppen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Mijn eerste reis

Noble House te Nepal

Recente Reisverslagen:

07 April 2017

De Engel en het heksenkind

16 Oktober 2014

Afscheid

26 April 2014

Het heeft de koning behaagd,

04 April 2014

Nog zo onwerkelijk

23 December 2013

Ons kerstkindje
Engely

Noble House te Nepal

Actief sinds 06 Sept. 2006
Verslag gelezen: 493
Totaal aantal bezoekers 258856

Voorgaande reizen:

03 November 2006 - 04 November 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: