Nog steeds in onzekerheid - Reisverslag uit Bosch en Duin, Nederland van Engely - WaarBenJij.nu Nog steeds in onzekerheid - Reisverslag uit Bosch en Duin, Nederland van Engely - WaarBenJij.nu

Nog steeds in onzekerheid

Door: Engely

Blijf op de hoogte en volg Engely

07 Oktober 2009 | Nederland, Bosch en Duin

Eigenlijk zou ik blij moeten zijn, blij omdat Anjana en Sirjana nog drie maanden in Nederland mogen blijven. Maar ik ben kwaad; kwaad omdat deze twee onschuldige meisjes bloot staan aan allerlei regeltjes die onze geciviliseerde samenleving bedacht heeft om te bepalen of je als kind wel of niet welkom bent in ons land. Of eigenlijk geen regels, alleen maar onzekerheden, die hen boven het hoofd hangen omdat nog steeds niet duidelijk is wat hun zogenaamde vader gaat doen als ze straks weer worden terug gestuurd naar Nepal. Terug gestuurd omdat ze niet langer in Nederland mogen blijven.

Kinderen die altijd in angst hebben moeten leven maar nog door hun moeder werden beschermd. Twee onschuldige meisjes die nu moeten afwachten of ze hier medisch kunnen worden geholpen.
Ik heb hun overleden moeder beloofd hen te beschermen.
Wanneer ik in hun oogjes kijk kan ik niet anders dan beloven dat ze vertrouwen in ons mogen hebben, vertrouwen dat we er voor hen zullen zijn.
Daarom ga ik zondag naar Nepal om ter plekke uit te zoeken wat ik kan doen om ze langer in Nederland te laten blijven. Om medisch behandeld te worden en ze weerbaar te maken tegen een schandelijke vader.
Een afspraak bij het ministerie heb ik gemaakt en met een advocaat zal ik bewijzen dat de vader in de kinderhandel zit. Hun zusje dat enkele jaren op dertien jarige leeftijd door deze zelfde vader is verkocht in de prostitutie is weer terecht en ook voor haar ga ik kijken wat we kunnen doen.

De kinderen kunnen uiteraard niet mee, want anders komen ze het land helemaal niet meer in. Peter heeft dan ook “papa-dienst” en zal de zorg voor de kinderen op zich nemen als ik in Nepal ben.

De vele steunbetuigingen die wij van u ontvangen hebben waren vaak ontroerend en sterkten ons in het vertrouwen dat we op de goede weg waren. Ook de vele mensen die in korte tijd de petitie ondertekend hebben, zijn wij dankbaar voor hun betrokkenheid. Het heeft ons zeer geholpen. De petitie gaat door en we hopen op nog meer handtekeningen die ervoor kunnen zorgen dat beide meisjes langer kunnen blijven.

Ik hou u op de hoogte vanuit Nepal.

Engely
http://www.Engely.eu

  • 07 Oktober 2009 - 08:51

    Ankie Bouma:

    Engely, ik hoop dat het recht zal zegevieren! Wij hebben momenteel te maken met een zakelijk probleem,dat ons ook prive raakt, waarin nog harde noten te kraken zijn.
    Boos, vreselijk boos zul je zijn en terecht.
    Wens je alle goeds!! Liefs, Ankie.

  • 07 Oktober 2009 - 08:55

    Tjeerd:

    Beste Engely,

    Dit is weer een typisch voorbeeld van Nederland op zijn smalst.
    Ongeloofelijk waar jij al je energie vandaan haalt en bij tegenslag de kracht weer vindt om door te gaan. Ik hoop dat je in Nepal de antwoorden vindt die je zoekt.
    Succes.

    Tjeerd

  • 07 Oktober 2009 - 19:36

    Hans:

    Heel veel succes in Nepal en wij staan achter je!

  • 08 Oktober 2009 - 14:02

    Joost:

    Met jouw doorzettingsvermogen weet je vaak toppen te bereiken.Ook hiervoor schrik je niet terug.Bewonderenswaardig!
    We houden het nieuws via de website in de gaten en wensen je heel veel moed om voor deze kinderen door te vechten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Bosch en Duin

Mijn eerste reis

Noble House te Nepal

Recente Reisverslagen:

07 April 2017

De Engel en het heksenkind

16 Oktober 2014

Afscheid

26 April 2014

Het heeft de koning behaagd,

04 April 2014

Nog zo onwerkelijk

23 December 2013

Ons kerstkindje
Engely

Noble House te Nepal

Actief sinds 06 Sept. 2006
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 258831

Voorgaande reizen:

03 November 2006 - 04 November 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: