Net terug uit Nepal - Reisverslag uit Bosch en Duin, Nederland van Engely - WaarBenJij.nu Net terug uit Nepal - Reisverslag uit Bosch en Duin, Nederland van Engely - WaarBenJij.nu

Net terug uit Nepal

Door: Webmaster www.Engely.nl

Blijf op de hoogte en volg Engely

09 December 2006 | Nederland, Bosch en Duin

Woorden schieten vaak te kort om over te brengen wat een bezoek aan Nepal met je doet.
Elke keer weer neem ik me voor eerst met een helicopterview alles te bekijken maar bij het zien van al het kinderleed sta ik weer vol ongeduld in de startblokken om te beginnen.
Het schakelen was dit keer erg moeilijk. Enerzijds zie je de kinderen die we gelukkig in het Noble House hebben kunnen opvangen maar ook de vragende gezichtjes die je vertellen dat het niet goed met ze gaat. Dit zijn de kinderen die verderop in de bergen wonen en waarvan de ouders geen geld hebben ze te onderhouden of naar school te laten gaan.
Door vooral onwetenheid van de ouders kunnen ze verkocht worden zodat ze in duistere praktijken terecht komen. Een andere keer is het de vader die ze voor alcohol aanbiedt . Daar sta je dan en eigenlijk wil je je niet in de cultuur mengen maar dit alles kan je niet zomaar laten gebeuren.
Voor deze kinderen heb ik een programma gemaakt en de ouders ingelicht dat we ze gaan helpen.
Er is nu in deze omgeving een stuk grond met een boerderij en binnenkort wordt er gestart met de bouw van een klein opvangcentrum voor overdag en de nieuwe school .
Dit betekent een stukje toekomst voor deze kinderen maar ook voor hun ouders. Door U kunnen ze geholpen worden.

De foto`s op de website www.Engely.nl zeggen genoeg, de blijde kinderen van het Noble House en daaronder de kinderen die we straks hetzelfde kunnen bieden.
De komende maanden zullen de beelden nog meegaan in mijn lange nachten terwijl ik denk hoe deze andere kinderen heel voorzichtig probeerden je hand te pakken en even het houvast te voelen wat ze zo nodig hebben.
Ondervoed, hulpeloos en door ziektes getekend en dan toch nog krijg je een glimlach van ze. Dit laat je niet meer los en voor hen gaan we ons inzetten.
Helpt U mee?

• 11 December 2006 - 11:58

Alexia:

Weer een prachtig verslag en om weer stil van te worden en je weer schuldig te voelen over wat onze kinderen hier allemaal hebben......Oneerlijk verdeeld in de wereld!