Laatste nieuws uit Nepal - Reisverslag uit Bhaktapur, Nepal van Engely - WaarBenJij.nu Laatste nieuws uit Nepal - Reisverslag uit Bhaktapur, Nepal van Engely - WaarBenJij.nu

Laatste nieuws uit Nepal

Door: Engely

Blijf op de hoogte en volg Engely

17 September 2007 | Nepal, Bhaktapur

De dagen worden minuten en voordat ik over een uurtje richting vliegveld vertrek zijn er weer mooie resultaten.

Gisterenavond met enkele doktoren van verschillende ziekenhuizen om de tafel gezeten en de kinderen van ons project kunnen nu wanneer dit nodig is binnen één week geholpen worden. De kosten zijn naar rato en voor enkele kinderen hebben we afspraken kunnen maken dat dit geheel gratis is. Vandaag enkele ziekenhuizen bezocht en afspraken vastgelegd. Enkele familieleden van onze kinderen hebben al hulp gevraagd en ook Pramila - het kindje dat vorige maand door ons is opgenomen - heeft in de toekomst medische hulp nodig. Zij is pas 4 jaar oud en vorig jaar aangereden door een auto. Haar linker beentje was verbrijzeld maar ze werd geholpen. Op dit moment gaat het weer goed met haar maar over enige tijd zal ze weer geopereerd moeten worden.
Vandaag ook het bericht gekregen dat het jongetje met het open lipje naar huis mag en de operatie succesvol is geweest . Dit kindje kan de wereld weer tegemoet lachen en in de toekomst kunnen we kijken wat we nog meer voor hem kunnen betekenen. Een foto van hem zal ik binnenkort op de website plaatsen.

Gisteren zijn er weer twee kinderen uit de gevangenis opgenomen in de day care in Kathmandu. Kinderen waarvan de moeder lang geleden is weggelopen en de vader nu levenslang in de gevangenis zit. Het behoeft weinig woorden om over te brengen wat er anders van deze kinderen terecht gekomen zou zijn. Nu hebben ze voorlopig een veilig plaatsje en kan er verder gekeken worden of er familieleden zijn die hun een toekomst kunnen geven.

De schoolresultaten van de Noble House kinderen hebben we afgelopen week gekregen en met trots kan ik vertellen dat alle kinderen geweldige resultaten behaald hebben. Samen vormen ze een kleine familie en helpen elkaar waar nodig is. Het hoofd van de school stond versteld hoe ze zich in korte tijd zo snel hebben aangepast. Alle hulde aan Utsab en Sita.
Komende week staat er ook een afspraak dat ze weer een medische checkup krijgen. Dit is met regelmaat nodig gezien het verleden dat ze hebben gehad.

Ik moet ik dit verhaal afsluiten want ik moet naar het vliegveld.
Via de website hoop ik snel weer meer te kunnen vertellen.
Bedankt voor al Uw steun

• 17 September 2007 - 10:16

Roy:

Engely,
    Bedankt voor alles wat je voor mij persoonlijk betekend hebt tijdens je aanwezigheid in Nepal.
    Een goede en veilige vlucht gewenst!!

• 17 September 2007 - 13:08

Ian:

last night we met at the doctor's party in Park Village and I would like you to know that I am deeply impressed by the work you do for the Nepali children. When back in Australia we will transfer our support for your marvelous work.

lots of success and good wishes from all of us

Ian Westland
    Perth - Australia

• 17 September 2007 - 13:49

Rene:

engely-didi, namaskar
    ik wens je een goede vlucht. ik kijk er naar uit om je straks te ontmoeten.

• 20 September 2007 - 19:55

David:

Diepe bewondering voor je werk en vooral je doorzettingsvermogen. Zonder jou zou dit niet mogelijk zijn geweest.

• 22 September 2007 - 09:21

Pieter:

Schitterende foto`s. Wanneer komt je boek uit?
    Wanneer ik iets voor Noble House kan doen, alle steun heb je van mij. Je bent een prachtmens!

• 26 September 2007 - 08:14

Maaike:

Door jou en Peter krijgen andere kinderen ook een kans. Fantastisch dat jullie dit nu kunnen doen.
    Ik wens jullie veel kracht, wijsheid en liefde.

• 30 September 2007 - 22:06

Ben:

Via de radio heb ik over je project Noble House vernomen. Groot respect hoe je dit allemaal aanpakt en ook gevolg geeft aan de vraag van de mensen in Nepal.