Uw kaartje voor een kindje in Nepal? - Reisverslag uit Bosch en Duin, Nederland van Engely - WaarBenJij.nu Uw kaartje voor een kindje in Nepal? - Reisverslag uit Bosch en Duin, Nederland van Engely - WaarBenJij.nu

Uw kaartje voor een kindje in Nepal?

Door: Engely

Blijf op de hoogte en volg Engely

05 September 2008 | Nederland, Bosch en Duin

Over twee weken vertrekken Peter en ik weer naar Nepal om onze Noble House projecten aan te sturen zodat meer kinderen kunnen worden geholpen.
Ook u kunt een kindje blij maken door een kaartje mee te geven voor het kindje wat u sponsort of voor zomaar een kansarm kindje, wat u op deze manier een mooi moment kunt geven.
Aangezien het aantal kilo`s die ik mee kan nemen maar beperkt is kan ik geen grote dingen meenemen. Maar voor bv. een klein kettinkje voor een meisje of een ‘goedkoop’ horloge voor een jongetje is nog ruimte.
U dit kunt voor 16 september naar mij sturen en ik zal ervoor zorgen dat dit op de juiste bestemming komt.

Er is weer veel in Nepal gebeurd en niet alleen de politieke onrust zorgt voor een moeizaam leven voor velen bewoners.

Als gevolg van een dijkdoorbraak zijn in de noordelijke Indiase deelstaat Bihar minstens 2000 personen om het leven gekomen en raakten meer dan een miljoen mensen dakloos. Zo'n 700 duizend mensen zijn ingesloten door het water dat op veel plaatsen meer dan een meter hoog staat. Reddingsoperaties komen moeizaam op gang door gebrek aan coördinatie. Gevreesd wordt dat de overstromingen zich blijven uitbreiden en dat het water nog maanden hoog blijft staan.
Complete dorpen en kleinere steden, zowel in Nepal als de deelstaat Bihar staan er onder water, mensen werden voor de ogen van familieleden door het water meegesleurd en ook de oogsten zijn compleet verloren. Lijken en kadavers van verdronken vee drijven rond, terwijl de bevolking van hetzelfde water moet drinken, aldus hulpverleners ter plaatse.
Nepal en India ruziën intussen op hoog niveau over wie verantwoordelijk is voor de ramp die volgens insiders die van de orkaan Katrina in het Amerikaanse New Orleans drie jaar geleen overtreft.

De kinderen van Noble House hebben met hun omgeving ervoor gezorgd dat er kleding en andere hulpgoederen naar dit getroffen gedeelte zijn gegaan.
Enkele sponsors hebben financieel meegeholpen waarvoor wij u hartelijk bedanken.

In Nepal is energie schaars. Elektriciteit is maar enkele uren per dag beschikbaar en regelmatig zijn benzine en diesel moeilijk verkrijgbaar waardoor de logistiek niet altijd werkt. Transporten worden ook door wegblokkades gehinderd waardoor ook onze projecten langzaam gaan.
We zeggen dan maar het is nepali time en proberen onze westerse ogen hiervoor te sluiten. Dit neemt niet weg dat we doorzetten met dat ene doel voor ogen, helpen waar we kunnen om veel kansarme kinderen een stukje toekomst te geven waar ze recht op hebben.

In Nepal zal ik u door deze nieuwsbrief op de hoogte houden van wat we voor elkaar proberen te krijgen.

Met vriendelijke groet,
Engely
Voor het adres kunt u mij bereiken op Engely@orange.nl

• 06 September 2008 - 06:17

Marianne:

Wat een mooi initiatief. Kaartjes komen eraan en ik ben heel benieuwd naar je komende verslagen.

• 07 September 2008 - 09:10

Wil En Adriaan:

Wij wensen jullie een
    goede reis wij hebben nog een doos lego staan wij gaan nu met vakantie daarna brengen wij het.
    Groet van uit IJsselstein.

• 07 September 2008 - 10:49

Trudy:

Hai Engely,

Ik wens je heel veel succes en nog meer mogelijkheden om alles voor elkaar te krijgen. Prachtig hoe jij je inzet en laat zoals jij het al zei elke druppel maar een motregen worden op deze manier.We hopen dan op een stortbui voor later.

• 08 September 2008 - 19:02

Marja:

Kaartje komt eraan en ik hoop dat er nog velen mogen volgen. Een kinderhand is snel gevuld maar op deze manier zeer de moeite waard.
    Succes met alles.

• 15 September 2008 - 18:26

Engely:

Graag wil ik iedereen hartelijk bedanken voor alle betrokkenheid en de mooie kaartjes en cadeautjes voor de kinderen.
    Veel blijde gezichtjes komende week maar vooral het besef dat er iemand aan hen denkt.

• 23 September 2008 - 14:54

Ron En Anita:

Engely, wij zijn net terug van vakantie en nu dus te laat voor een kaartje voor Nishant. Heel jammer, we hopen dat hij nu niet de enige is zonder kaart of cadeautje. We wensen jullie een mooie tijd bij de kinderen.