Gemengde gevoelens - Reisverslag uit Bosch en Duin, Nederland van Engely - WaarBenJij.nu Gemengde gevoelens - Reisverslag uit Bosch en Duin, Nederland van Engely - WaarBenJij.nu

Gemengde gevoelens

Door: Engely

Blijf op de hoogte en volg Engely

03 April 2009 | Nederland, Bosch en Duin

Vandaag bereikte ons het trieste bericht dat de moeder van Anjana en Shrijana gisteren is overleden. Zij was de eerste moeder die ons de zorg voor haar kinderen toevertrouwde toen wij ons project Noble House in Nepal startten. Door de barre omstandigheden waaronder zij - verlaten door haar man - moest leven, kon zij niet meer voor haar dochters van 4 en 8 jaar oud zorgen. En zij wilde niet dat deze dochters net als haar oudste dochtertje door haar voormalige man verkocht zouden worden voor de prostitutie.
Zij was een moedige kleine vrouw die ging voor het welzijn van haar dochters. Regelmatig kwam zij bij haar kinderen kijken en deed soms zelfs de was voor Noble House om toch iets terug te kunnen doen.

Een paar jaar terug stond haar hutje op instorten maar hoewel ze elke dag op het veld werkte, kon zij zich niet permitteren om een ander onderkomen te zoeken. Tot een sponsor in Nederland zich haar lot aantrok en de huur van een nieuw huisje voor haar op zich nam. Ze woonde daar met haar overgebleven zoontje.

Tijdens ons laatste bezoek aan Nepal troffen we haar aan, liggend in haar huisje en zwaar ziek. Gelukkig konden we toen de Jeep over de berg laten komen om haar mee te nemen naar het ziekenhuis. Toen heeft ze het nog gered.

Onlangs was zij op bezoek bij haar beide dochters en drukte hen op het hart zich aan Noble House vast te houden als er met haar iets zou gebeuren. Naar nu blijkt profetische woorden van een goede moeder.

Ook wij zullen haar missen nu deze kleine vrouw ons niet meer gedag komt zeggen als we in Nepal zijn. Het was haar wens dat wij de zorg voor haar beide dochters op ons zouden nemen. Dat vertrouwen gaf ze ons al jaren geleden

En daar is Noble House voor bedoeld: een stukje toekomst bieden aan al die kansarme kinderen die inmiddels ook “onze” kinderen geworden zijn.

Vanmorgen hebben we met Anjana en Shrijana kunnen bellen. Ontroostbaar op dit moment maar gesteund doordat zij weten dat wij allen aan hun denken en er voor hun zijn.

Engely

• 03 April 2009 - 21:25

Joep En Marijke:

Engely, heel veel sterkte aan Anjana en Shrijana maar ook aan jou, want we weten hoe bezield je bent.

• 03 April 2009 - 21:28

Corrie En Co:

lieve Engely en Peter, van harte wensen we je veel sterkte met dit verlies. we hopen dat de twee dochters toch nog een beetje leuk leven zullen hebben, maar daar zullen jullie wel voor zorgen, liefs

• 03 April 2009 - 22:01

Peter Van 't Hof:

Beste Engely en Peter,
    Jullie bericht toont weer jullie betrokkenheid. Ik zal het doorsturen naar alle ouders van de Godelindeschool.

Peter

• 03 April 2009 - 22:11

Anna En Henk:

lieve Engely en Peter,altijd weer heerlijk te merken hoe jullie je betrokkenheid vieren.Jullie zorg is voor ons een voorbeeld.Veel liefs.

• 04 April 2009 - 05:22

Monique:

Heel veel sterkte toegewenst, vooral voor die kleine kinderen die nu al zonder ouders door het leven moeten. Ja het leven in Nepal is hard en schijnt de laatste tijd nog te verharden. Voor ons allemaal een stimulans om door te gaan!
    Groetjes vanuit Limburg!

• 04 April 2009 - 05:53

Trees De Goede:

Wat een triest nieuws.
    Sterkte.

• 04 April 2009 - 07:30

Wil Niesten:

Lieve mensen van Noble House,
    Ik hoop dat het broertje nu ook bij jullie wordt opgenomen en wens vooral de kinderen heel veel sterkte toe.
    Wil Niesten

• 04 April 2009 - 07:37

Gerrold:

Engely veel sterkte in deze moeilijke tijd voor jou aan haar kinderen.

• 04 April 2009 - 08:32

Antori:

Anjana and Shrijana, my condoleance. When i read this story i feel so bad, tears and my mind very close to you both and of course to your brother. Also my condoleance to the Noble House. I wish you all so much power. Take care. big kiss to all. Antori

• 04 April 2009 - 08:51

Rien En Gerrie:

Lees net het bericht, we worden er verdrietig van, des te meer omdat wij de kinderen Anjana en Shrijana nog in januari hebben ontmoet. We weten dat deze kinderen nu in goede handen zijn bij de liefde volle verzorging van het Noble House. We hopen dat er nog een plekje voor hun broertje daar is.
    Veel sterkte en liefs
    Rien en Gerrie

• 04 April 2009 - 10:38

Helmi EnJan,:

Lieve Engely en Peter
    Ook met dit gezin zijn jullie zo betrokken ge-
    weest. Wat intens ver-drietig voor de kinderen en jullie allemaal.
    Noble House met veel lief
    de door jullie opgezet,
    maakt dat wij jullie een
    stel engelen vinden.
    Veel sterkte en liefs
    Jan en Helmi

• 04 April 2009 - 11:07

Liesbeth:

wat een triest gevoel geeft me dit en wat sta ik er dan ook weer bij stil hoe goed we het hier hebben.
    engely:sterkte!

• 04 April 2009 - 11:22

Roel Houwer:

Hoe schrijnend ook, wij/jij en zij moeten vooruit. Namens Tennisverg Bosch en Duin bevestig ik graag dat de opbrengst van onze grote loterij dit jaar (weer) naar jouw
    projekt in Nepal gaat.

• 04 April 2009 - 15:34

Petra S.:

Lieve Engelie en Peter,
    heel veel sterkte en ik weet zeker dat de kinderen op jullie steun kunnen rekenen.Hartelijke groet uit Zwolle.

• 04 April 2009 - 15:45

Yvonne Dekker:

Ik ken haar niet maar voel de emotie die verdrietig maakt. Hoop dat jullie de dochters een beter leven kunnen geven.

• 04 April 2009 - 17:28

Alice Lodder:

Hallo Engely.
    Doordat we verhuisd zijn, hebben we een tijdje je berichten niet gevolgd. Ik ben blij, dat je nu ons nieuwe e-mail adres hebt. Wij willen graag nog steeds een kindje adopteren en financieel steunen. Als dit op dit moment niet mogelijk is, willen we je op een andere manier steunen. Als een geldelijke bijdrage op dit moment harder noodzakelijk is, willen we dat graag doen. Dan willen we even weten waar we het geld op kunnen storten. Maar het liefst willen we een kind adopteren. lieve groet, Alice Lodder

• 04 April 2009 - 20:10

Antwine De Bruijn.:

Lieve Engely en Peter,

Herinner haar om wie ze was.
    Jezelf wegcijferen om je kinderen een goede toekomst te kunnen geven
    dat noem ik groter zijn dan het leven zelf.
    Veel sterkte voor jullie en natuurlijk de kinderen.

• 05 April 2009 - 13:13

Gea Hamer:

Engely,
    Heel veel sterkte met dit verlies. Wat fijn dat de kinderen in goede handen zijn.

• 06 April 2009 - 18:35

Rianne En Ralph:

Ik denk dat de mamma van beide meisjes met een gerust hartje de zorg aan het Noble House over kan laten: we hebben alle geloof in de liefde en de goede zorg van Utsab, Sita en de andere kindjes! heel veel liefs vanuit utrecht

• 10 April 2009 - 09:58

Marlous En Steven:

Ik kan me nog goed herinneren dat de moeder van Srijana en Anjana vaak langskwam om even naar haar dochters te kijken. Met een glimlach deed ze de was voor de kinderen en daarna genoot ze van een vol bord Dahl Bat. Stil was ik toen ik in het dorpje aankwam waar ze woonde en haar hutje zag. Ook hier werden we met een glimlach en een knuffel ontvangen. Wat heerlijk dat Srijana en Anjana een veilige plek hebben in het Noble House. De maanden dat we er waren hebben we deze twee meiden zien groeien. Zo trots dat ze naar school mogen en altijd behulpzaam.
    Liefs Steven en Marlous