Spannende weken - Reisverslag uit Bosch en Duin, Nederland van Engely - WaarBenJij.nu Spannende weken - Reisverslag uit Bosch en Duin, Nederland van Engely - WaarBenJij.nu

Spannende weken

Door: Engely

Blijf op de hoogte en volg Engely

10 Juni 2009 | Nederland, Bosch en Duin

De komende weken worden heel spannend en ik hoop dat het resultaat een positief verloop gaat krijgen.
Dit weekend vertrek ik weer naar Nepal en probeer twee kleine meisjes waarvan de moeder onlangs is overleden mee terug naar Nederland te nemen. De moeder vertrouwde de zorg aan ons toe omdat ze niet meer voor hen kon zorgen.

Ze wonen sinds 4 jaar in Noble House omdat ze gevaar liepen door de vader verkocht te worden. Op dit moment claimt de vader de meisjes en hebben we de informatie dat hij handelt in de verkoop van meisjes voor de prostitutie zoals hij dit ook met zijn oudste dochter van dertien jaar heeft gedaan. Natuurlijk strafbaar maar het gebeurt gewoon. De twee kinderen zijn erg bang en we proberen ze hier bij ons een beetje bij te laten komen .

Intussen zal dan onze stichting in Nepal de voogdij proberen te krijgen zodat zij straks weer rustig in Noble House verder kunnen opgroeien.

We zijn al een tijdje bezig met allerlei documenten maar nog steeds is niet alles geregeld om het voor elkaar te krijgen. Met de vele documenten die hiervoor nodig zijn krijgen we misschien komende week een visum; 17 bezoeken aan allerlei instanties zijn afgelegd. De kinderen hebben inmiddels hun paspoort, maar nu moeten nog allerlei instanties toestemming geven om te mogen reizen. .
De aanvraag ligt nog steeds bij het ministerie en omdat er zoveel politiek gerommel is weet niemand wie de verantwoording heeft. Het kan zomaar zijn dat we morgen weer bij het ministerie van landbouw uitkomen.

We keep our fingers crossed, en hopen binnenkort met de kinderen naar Nederland terug te kunnen komen.

Het eerste Noble House wordt weer uitgebreid en krijgt extra kamers en in het tweede Noble House staan de bedjes klaar. Ook de andere huizen die we hebben gehuurd worden vergroot.
Dankzij uw hulp kunnen nu 150 kinderen zeggen dat zij een kans krijgen om naar de toekomst te kijken.
Vanuit Nepal hou ik u op de hoogte. Het zal niet gemakkelijk zijn om alles voor elkaar te krijgen maar met alle inzet zal het zeker slagen.

Dankzij uw hulp en ondersteuning komen we steeds verder.

Met heel veel dank,
Engely

• 10 Juni 2009 - 19:35

Ria Wiesemann:

Heel veel geluk en succes Engely!!!!
    Ik wacht af in spanning of het lukt. Een knuffel voor de meiden!

Veel liefs,

Ria

• 10 Juni 2009 - 20:24

Joyce:

Engely, 150 kinderen geholpen, wat een enorm aantal! Heel veel succes met de meisjes.

• 10 Juni 2009 - 20:59

Jantien:

Hoi Engely,

Wat verzet jij toch een bergen zeg! Ik vind het erg knap hoe jullie al jaren lang zoveel voor de Nepalese kinderen regelen. Heel erg veel succes met het naar Nederland halen van de meisjes. Ik ga voor jullie duimen dat het allemaal goed komt.

Groetjes Jantien

• 10 Juni 2009 - 21:27

Corrie En Co:

hoi Engely, heel veel succes met het hier halen van de meisjes, we hopen dat het allemaal lukt, groetjes en liefs,
    Corrie en Co

• 10 Juni 2009 - 21:56

Sandy Koedijk:

Hoi Engely,

Wat een spannende tijden! Ik hoop dat het lukt om de kinderen naar Nederland te krijgen! Succes! Je doet geweldig werk!
    Groeten, Sandy

• 10 Juni 2009 - 23:06

Monique En Paul:

Lieve Engely en Peter,
    Dat klinkt inderdaad heel spannend. Wat zou het prachtig zijn als dit gaat lukken. Succes hoor!
    liefs, Paul en Monique

• 11 Juni 2009 - 05:13

Ilse & Maarten:

Ha Engely,

inderdaad een spannende tijd. Wat moeten jullie een engelen geduld hebben gehad met het langs gaan van al die instanties. Ik hoop dat al jullie werk beloond gaat worden en dat deze twee kinderen een eerlijke toekomst tegemoed gaan.
    Zoals altijd; houd ons alle op de hoogte.
    Met vriendelijke groet, wij hopen elkaar in het komende jeer eens te ontmoeten.

Ilse & Maarten

• 11 Juni 2009 - 07:26

Rianne:

Hoi Engely,
    Het gaat je vast lukken!!! we duimen allemaal mee.

groetjes Rianne

• 11 Juni 2009 - 08:21

Yvonne Dekker:

Heel spannend! Hoop dat jullie dit prachtige doel kunnen bereiken en de kinderen een blij leven te kunnen geven.
    Heel veel sterkte en succes jongens!!
    Lieve groet en goede reis.
    Yvonne

• 11 Juni 2009 - 08:22

Gerrie En Rien:

Nou Engely en Peter, jullie kennende zal het zeker lukken! Een goede reis en sterkte. Liefs Gerrie en Rien

• 11 Juni 2009 - 20:16

Trees De Goede:

GEWELDIG!!!
    Goede reis het weekend en veel geluk toegewenst.

• 12 Juni 2009 - 21:45

Julie-Rose Campagne:

Beste Engely,

Wat kan de overheid doen om dit soort mannen te stoppen? Gevaar blijft zo bestaan.
    Hoe kan ik Noble House financieel weer een beetje steunen?

Hartelijke groet,

Julie

• 17 Juni 2009 - 15:04

Marijke:

Hoi Engely,
    Ik duim voor jullie(eigenlijk:voor die twee meisjes). En als je oppas nodig hebt weet je waar ik woon! Succes en liefs, marijke