Gered van de vuilnisbelt - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Engely - WaarBenJij.nu Gered van de vuilnisbelt - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Engely - WaarBenJij.nu

Gered van de vuilnisbelt

Door: Engely

Blijf op de hoogte en volg Engely

20 Juni 2009 | Nepal, Kathmandu

Gered van de vuilnisbelt
Een kleine baby amper 5 dagen oud en nu al is haar geschiedenis een en al ellende. Mijn verhaal zou ook moeten stoppen met een blije moeder met een toekomst voor dit kleintje. Maar, helaas.

Op weg naar Nepal, hebben wij tijdens een tussenstop in Indonesië, enkele projecten bezocht die dringend hulp nodig hebben. Wat kun je doen als je ziet dat hopeloze jonge meisjes en vrouwen komen aankloppen omdat ze ongewenst zwanger zijn ? Meisjes van soms amper 13 jaar, die leven aan de rand van de vuilnisbelt; een plaats waar vaak kinderlijkjes in plastic zakken worden gevonden. Ongewenst zwangere meisjes, die verstoten door hun familie, vaak gedwongen worden hun baby’s letterlijk weg te gooien.

En als je dan een kraamkliniekje bezoekt opgezet door een Indonesische vrouw die zo veel mogelijk wil voorkomen dat de ongewenst zwangere vrouwen hun baby’s laten aborteren en waar die meisjes veilig en met medische begeleiding kunnen bevallen dan is het niet moeilijk om een beslissing te nemen om ook hier je hulp aan te bieden. Een kraamcentrum vol pasgeboren baby’s die toch ter wereld mochten komen en die nu goed en liefdevol verzorgd worden.
Er is een opvangcentrum maar met meer hulp kunnen meer vrouwen worden geholpen.

Een jong meisje heeft hier afgelopen week haar baby gekregen en is meteen na de bevalling vertrokken. Haar dochtertje van nu 5 dagen oud maakt het gelukkig goed, maar blijft voor haar moeder ongewenst. Met haar is nu een nieuw project geboren en bij ons mag ze blijven totdat er lieve ouders voor haar in Indonesië worden gevonden.
Na onze terugkomst uit Nepal gaan we eens verder kijken hoe we deze kinderen meer structureel kunnen helpen en of wij kunnen bijdragen aan een programma om ook deze Indonesische kindertjes – net als onze kinderen in Nepal – een stukje toekomst te bieden. We zouden al heel wat kunnen doen als we nieuwe sponsors kunnen vinden die bereid zijn een kindje financieel te ondersteunen.
We laten deze kinderen toch niet ongewenst blijven ?

Engely
http://www.Engely.eu


  • 20 Juni 2009 - 17:59

    Corrie En Co:

    hallo Engely, het houdt nooit op he? wat een ellende en wat fijn dat dit kindje een toekomst heeft. geweldig dat jullie dit allemaal doen.
    groetjes uit Enkhuizen.

  • 20 Juni 2009 - 19:39

    Ton:

    Hoi Engely,

    Lees net je verhaal en 't is natuurlijk weer hartverscheurend om te lezen elke keer weer maar elk geholpen kind is er weer een natuurlijk.

    Groetjes uit Meijel

  • 20 Juni 2009 - 19:39

    Trees De Goede:

    Je hart breekt als je dit leest! Mijn handen jeuken als kraamverzorgende!
    Neem eens contact op met www.stichtingbabyhope.org Engely, daarvoor ben ik al jaren contact persoon. Wij verzamelen restpartijen uit de kraampakketten hier, en zoeken dan een goed doel die dat kan gebruiken! Ik neem aan dat die mevrouw wel celstofmatjes, kraam en inlegverband, handschoenen, schorten navelklemmen enz. kan gebruiken.Met de juiste mensen moet het toch mogelijk zijn die artikelen daar te krijgen hoop ik. En heel graag wil ik financieel een kindje ondersteunen.

  • 21 Juni 2009 - 09:07

    Yvonne Dekker:

    Wat vreselijk als je dit leest! Vooral voor al die vrouwen die graag kinderen zouden hebben maar die nooit zullen krijgen.
    Het houdt niet op en waar stop je en bij wie... Sterkte jongens en tot ziens! Lieve groet

  • 21 Juni 2009 - 09:46

    Petra Zw.:

    Hallo Engely,wat doe je toch fantastisch werk!!!
    Ik zou ook wel een kindje financieel willen ondersteunen.Lieve groet uit Zwolle.

  • 21 Juni 2009 - 13:42

    Maarten:

    Als het zo belangrijk is zou je mischioen niet naar Nepal en Indonesie moeten reizen... maar al dat geld aan zo´n goed doel geven.

  • 21 Juni 2009 - 15:43

    Rhana:

    Maarten,

    Het is belangrijk om te weten dat de tickets uit eigen zak gesponsord zijn en dat dit wel degelijk een goed doel is waar tot op heden erg veel energie en liefde in gestoken is. Bovendien zijn er geweldige resultaten geboekt die vooraf nooit bedacht hadden kunnen worden.

    Ik raad je aan je mening voor je te houden als je niet weet waar het precies over gaat.

    Met vriendelijke groet, Rhana

  • 21 Juni 2009 - 17:16

    Rien En Gerrie:

    Lieve Peter en Engely, wat doen jullie toch weer fantastisch werk,zoveel liefde, zoveel energie, zoveel geduld en..zo onbaatzuchtig. Wij waren er getuigen van en hopen dit nog heel lang te b.lijven. Rien en Gerrie

  • 22 Juni 2009 - 05:48

    Eva:

    via een vriend werd ik opmerkzaam gemaakt op deze website en ben onder de indruk en geraakt.

    Ik kom al vele jaren (sinds 2000) regelmatig in Nepal en ken de situaties daar een beetje.
    Vandaar Engely petje af!
    Ik wil graag iets meer weten, ik ga denk ik volgend jaar weer en ben ook betrokken bij een projekt in Bhaktapur.

    Ook als ik iets kan meenemen o.i.d laat het me weten.

  • 22 Juni 2009 - 15:18

    Ilona Otten:

    Hallo Engely,

    Jan Rozenbroek heeft mij onlangs verteld over jouw project en me jouw sites laten zien. Ik vind het een prachtig project! Ik ben van plan om in/rond september voor een tijd naar het buitenland te gaan, en Nepal lijkt mij een unieke ervaring. Ik ben net afgestudeerd aan de Pabo, en ben voor stage 3 maand in India geweest. Ik vroeg me af of ik in Nepal van betekenis kan zijn voor (een van) jouw project(en).
    Ik zou het leuk vinden als je me terug zou mailen.

    Groeten, Ilona Otten
    ilonaotten@hotmail.com

  • 24 Juni 2009 - 07:33

    Rianne:

    Sprakeloos ben ik van je bericht.... en ik kan alleen maar heel diep zuchten.... Zuchten om de ellende en triestheid van je bericht en het ongeloof dat ik er bij ervaar en tegelijkertijd zuchten van het feit dat je zo'n ontzettend bijzonder hart hebt... Een gouden hart!

    Liefs rianne

  • 24 Juni 2009 - 07:33

    Rianne:

    Sprakeloos ben ik van je bericht.... en ik kan alleen maar heel diep zuchten.... Zuchten om de ellende en triestheid van je bericht en het ongeloof dat ik er bij ervaar en tegelijkertijd zuchten van het feit dat je zo'n ontzettend bijzonder hart hebt... Een gouden hart!

    Liefs rianne

  • 24 Juni 2009 - 11:22

    Jeanne Kluiters:

    Wat fantasties wat jullie voor goed werkdoen wij hopen zeker in de toekomst ons steentje er aan bij te dragen liefs Jeanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Mijn eerste reis

Noble House te Nepal

Recente Reisverslagen:

07 April 2017

De Engel en het heksenkind

16 Oktober 2014

Afscheid

26 April 2014

Het heeft de koning behaagd,

04 April 2014

Nog zo onwerkelijk

23 December 2013

Ons kerstkindje
Engely

Noble House te Nepal

Actief sinds 06 Sept. 2006
Verslag gelezen: 382
Totaal aantal bezoekers 259029

Voorgaande reizen:

03 November 2006 - 04 November 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: