Don't leave me - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Engely - WaarBenJij.nu Don't leave me - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Engely - WaarBenJij.nu

Don't leave me

Door: Engely

Blijf op de hoogte en volg Engely

07 Maart 2012 | Nepal, Kathmandu


Don’t leave me.

Ze keek me aan, de pijn in haar ogen sneed dwars door me heen.
In haar armen lag haar zoon, uit een baal vodden gehaald zodat ze hem aan mij kon laten zien. Hij was 8 dagen eerder in het stro ter wereld gekomen. Te zwak om te reageren keek ze me alleen maar aan. Een traan op haar gezicht. “Don’t leave me”. Een enkele zin, waarin zoveel besloten lag. 14 jaar oud, een bruid in een gearrangeerd huwelijk.
Na haar huwelijk had ze haar eigen ouderlijk huis moeten verlaten om bij haar man en haar schoonouders te gaan wonen. Ze had een zoon gekregen, en daarmee aan haar plicht voldaan. Ze hield me vast, drukte haar natte gezicht tegen het mijne. Ik moest haar loslaten. Ik ben weggegaan, maar haar ontreddering liet me niet los. Ik ben teruggegaan. Het geld dat ik bij me had heb ik haar stiekem toegestopt. Tegelijkertijd realiseerde ik me dat dit niet is wat ze nodig heeft. Ik kan haar situatie niet veranderen. Maar dit laat ook mij niet meer los. “Don’t leave me”.

  • 07 Maart 2012 - 14:30

    Rien En Gerrie:

    Ja het is hartverscheurend alleen al om naar die foto te kijken. Ja 14 jaar dat is ook nog maar een kind en dan al moeder. Is er een mogelijkheid om haar en/of het kind ook in het Noble House op te nemen? Engely ik weet dat jij altijd een oplossing hebt. Don't leave her!

  • 07 Maart 2012 - 14:51

    Corrie En Co :

    mijn hart breekt als ik dit lees, is er echt niets mee te doen?? heel veel succes met je missie in Nepal, liefs uit Enkhuizen.

  • 07 Maart 2012 - 15:08

    Maud:

    Lieve Engely,

    Natuurlijk begrijpen we dat het niet een leuke reis zal zijn, en als ik dan dit lees, samen met Gerard, ja dan krijg ik er kippevel van en rillingen door mijn lijf. Ik begrijp dat het moeilijk is, but do'n leave her!! Fijn dat er iemand met je mee is, zodat je kan ventileren....Wat een pijn zal dit weer doen. Maar zoals iedereen die jou kent, jij hebt een groot HART, met heel veel liefde. Iedereen daar is blij met Engely...en wij ook met jou...
    Veel liefs uit het nu, koude Holland.
    Gerard en Maud

  • 07 Maart 2012 - 15:35

    Rianne:

    Jeetje.... Daar word ik helemaal stil van.... En ik realiseer me ook dat ook jij niet altijd een antwoord hebt... Wat moet dat moeilijk zijn, terwijl je al ZO ONTZETTEND veel mensen en kinderen helpt. Als er een oplossing is, dan komt die vanzelf jouw mooie hart binnen. In de tussentijd moet je heel trots zijn op alles en iedereen die je wel helpt, prachtmens!!!

  • 07 Maart 2012 - 16:15

    Ellen:

    Beste Engely,
    Ik kreeg kippenvel nadat ik je berichtje had gelezen en de foto's had gezien. Ik wens je veel kracht tijdens je verblijf. Vriendelijke groeten uit Eindhoven.

  • 07 Maart 2012 - 18:18

    Peter:

    We hebben dit al vaker samen gezien. Ik weet dus wat het is. Maar, het raakt je telkens weer ! Je zou er moedeloos van worden. Maar het geeft ook weer aan waarom we door moeten gaan.

    Een klein beetje van ons kan immers een wereld van verschik maken voor een ander.

  • 07 Maart 2012 - 19:10

    Ggea Keehnen:

    Hartverscheurend..........!!!

    Probeer ze te helpen Engely!

    Je hebt geen gemakkelijke weg gekozen, geweldig wat jullie doen!!
    Warme knuffel, Fred en Gea.

  • 07 Maart 2012 - 22:03

    Marjan:

    14 jaar, waar hebben we het over.......ik ben blij dat het in ieder geval een jongen is...........vreselijk allemaal. Wat kunnen we doen??

  • 08 Maart 2012 - 14:57

    Irene En Jacques:

    Hoi lieve Engely,
    Onvoorstelbaar hoe andere mensen leven op een andere plaats op deze aardbol. De wijze waarop jij deze ervaring beschrijft , laat mij zelfs niet meer los. Wat moet een echte confrontatie voor jou diep gaan!
    Ik hoop dat je kunt realiseren wat van plan was,
    Liefs, Irene en Jacques

  • 09 Maart 2012 - 09:12

    Patricia:

    Via, Peter kreeg ik dit bericht.
    Het komt nu wel erg dichtbij, wat een wereld en je strijdbaarheid en liefde volle missie komt zo helemaal tot zijn recht,
    Hartelijke groet en houd je taai,
    Patricia

  • 19 Maart 2012 - 17:28

    Maarten:

    Het is eigenlijk heel simpel.... Je gaat daar heen en ineens hebben woorden uit je eigen mond geen betekenis meer.... alleen je acties die je onderneemt tellen.... En jouw acties zijn best wel goed.... best wel veeeel goed!
    Ik vind het mooi dat jij bestaat en die rare man naast jou ook! En ik ben trots op jullie en dat we elkaar kennen!
    Hartelijke groet vanuit Gulu (Oeganda)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Mijn eerste reis

Noble House te Nepal

Recente Reisverslagen:

07 April 2017

De Engel en het heksenkind

16 Oktober 2014

Afscheid

26 April 2014

Het heeft de koning behaagd,

04 April 2014

Nog zo onwerkelijk

23 December 2013

Ons kerstkindje
Engely

Noble House te Nepal

Actief sinds 06 Sept. 2006
Verslag gelezen: 568
Totaal aantal bezoekers 258805

Voorgaande reizen:

03 November 2006 - 04 November 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: