Nog 2 dagen, - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Engely - WaarBenJij.nu Nog 2 dagen, - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Engely - WaarBenJij.nu

Nog 2 dagen,

Blijf op de hoogte en volg Engely

14 December 2012 | Nederland, Nederland

Lieve vrienden,

Na een tweetal weken van spanning, onderzoeken, gesprekken in het ziekenhuis en vele vele tranen, is het nu bijna tijd voor mijn operatie. Maandag 17 december zal ik worden geopereerd en zal de tumor in mijn alvleesklier verwijderd worden. Deze operatie is ingrijpend: nadat ik de eerste tijd in het ziekenhuis op de Intensive Care zal verblijven, zal er daarna ook thuis een lange tijd van revalidatie volgen. De verwachting is dat ik pas in het nieuwe jaar naar huis zal kunnen, maar dit is nog niet zeker. Ook weten we niet wat de uitslag zal zijn als na de operatie de weefsels onderzocht zijn. Op dit moment ben ik me aan het voorbereiden op deze aankomende onzekere tijd.

Natuurlijk gaan mijn zorgen ook uit naar de kinderen van Noble House en de kinderen die wij via andere projecten opvang en steun bieden. Zo ook naar de jonge meisjes die we proberen te redden uit de prostitutie. Zij hebben onze hulp zo hard nodig, en onze hulp aan hen zal onverminderd doorgaan. Nu ik mijn zorg voor hen noodgedwongen tijdelijk zal moeten loslaten zal een toegewijd "projectmanager" met hart voor onze projecten, liefde voor Nepal, en een groot rechtvaardigheidsgevoel ten opzichte van de kinderen dit van mij overnemen. Inmiddels is ook het startsein gegeven om te beginnen met de bouw van een opvanghuis voor deze meisjes, zodat zij niet langer in onzekerheid hoeven te leven.

Ook zullen Peter en mijn dochters in de komende tijd voor mij de honneurs waarnemen voor Noble House. Contact zal daarom via hen verlopen. Ik zal langs de zijlijn het wel en wee van "onze" kinderen volgen. Net als u heb ik ze in mijn hart gesloten, en zal ik ze niet zomaar aan hun lot overlaten.

We hopen dat er na mijn operatie een betere tijd aan zal breken waarin ik voldoende zal kunnen herstellen om me binnen niet al te lange tijd weer maximaal in te kunnen zetten voor al die kinderen die ons nog zo nodig hebben.

Ik ben u allen dankbaar voor de ongelooflijke steun, warmte en liefde die ik heb mogen ontvangen. Het heeft mij heel erg geholpen om nu met heel veel hoop en een positief gevoel deze onzekere weg in te gaan. Dank aan allen.

Ik wens u allen bijzonder fijne en plezierige feestdagen.

Veel liefs van Engely.




  • 14 December 2012 - 21:51

    Jon En Liesbeth Stroes:

    Lieve Engely,

    Heel veel sterkte!!!, we zullen in gedachten bij je zijn met heel veel liefde voor jou.
    En zoals ieder jaar zullen we het geld wat we normaal aan kerstkaarten uitgeven storten voor jouw geliefde Noblehouse.

    Heel veel liefs,

    Jon en Liesbeth Stroes

  • 14 December 2012 - 21:56

    Karin Kluten:

    Lieve Engely,

    Heel veel kracht, sterkte en een flinke portie geluk toegewenst. Je hebt het meer dan verdiend. Ik brand kaarsjes voor je en bid voor je herstel.

    Lieve groeten uit Gulpen,

    Karin

  • 14 December 2012 - 22:02

    Caroline & Jeffrey:

    Lieve Engely, heel veel sterkte wensen wij jou toe. We hopen dat je er snel weer bovenop bent, en dat 2013 jou jaar wordt.

  • 14 December 2012 - 22:09

    Bert Bokhoven:

    Wees niet bang om bijzonder te zijn!

  • 14 December 2012 - 22:32

    Monique Derwig:

    Hallo Engely, Rolf en ik willen jou en je gezin veel sterkte toewensen en we wensen je een spoedig herstel toe. Alle liefs Monique

  • 14 December 2012 - 22:37

    Wendy:

    Veel sterkte en toch nog fijne feesten hoor! goede operatie!!!

  • 14 December 2012 - 22:39

    Ankie Bouma:

    Lieve Engely.

    Ik wens jou de komende tijd heel veel sterkte en hoop dat het nieuwe jaar een nieuwe start voor jou mag zijn.
    Ook voor Peter en je dochters veel sterkte gewenst.
    Ik zal voor je duimen.

    Liefs,
    Ankie.

  • 14 December 2012 - 23:14

    Ineke Van Bochove:

    Lieve Engely,

    Goed dat het nu zover is. Hoe eerder, hoe beter.
    Geen twijfel aan, dat er dezer dagen veel voor je gebeden wordt.
    Ik bid jullie allen en jou in bijzonder, Zijn kracht en nabijheid toe.
    Lieve groet,
    Ineke

  • 14 December 2012 - 23:33

    Ton:

    Heel veel sterkte de komende tijd. Ik zal aan je denken!
    Hopelijk komt alles goed!

  • 15 December 2012 - 00:11

    Ineke Veekens:

    Heel erg veel kracht en sterkte de komende tijd, wij zullen aan je denken en extra kaarsjes branden.
    Peter en dochters ook heel veel sterkte.
    Liefs Noah-Fanny en Ineke Veekens

  • 15 December 2012 - 00:43

    Janine Baalak:

    Zorg goed voor elkaar en heb veel kracht om weer op te komen, Janine

  • 15 December 2012 - 00:43

    Janine Baalak:

    Zorg goed voor elkaar en heb veel kracht om weer op te komen, Janine

  • 15 December 2012 - 01:48

    Antori:

    Hi Engely,

    ik lees je verhaal en ik schrik er van. Ik hoop dat de operatie heel heel goed mag verlopen. dat je snel weer terug mag zijn in het dagelijkse leven. neem wel de tijd voor je zelf voor een goed herstel. Belangrijk. zodat je daarna weer kunt helpen daar waar het nodig mag zijn.
    Tevens wens ik Peter, je kinderen en andere vrienden ook sterkte

    Liefs Antori


  • 15 December 2012 - 07:42

    Vera E. Van Os:

    Lieve Engely,

    Ik hoop van harte dat de operatie aanstaande maandag goed zal verlopen en dat je met de hulp van lieve Peter en je dochters de (lange) periode daarna ook goed doorkomt. Je familie en de meisjes voor wie je zoveel zorg en liefde hebt zullen wel moeten wennen aan de 'tijdelijke Engely'. De rollen zijn nu een tijdje omgedraaid.

    Lieve Engely, zet 'm op!

    Ik denk aan je.


    Vera.


  • 15 December 2012 - 08:28

    Ria Wiesemann:

    Woorden schieten te kort Engely. Je enorme kracht en inzet voor anderen heb je nu hard voor jezelf nodig! Heel veel liefs voor jou en je familie! Paul en Ria

  • 15 December 2012 - 09:58

    Anita Von Boltog:

    Beste Engely,

    Veel moed, warmte en sterkte toegewenst voor jou en je familie!
    Hoe anders klinkt dan: De beste wensen en gezondheid voor het nieuwe jaar.,
    wij wensen jullie dit van harte toe!!

    Alle goeds,
    Albert en Anita von Boltog

  • 15 December 2012 - 10:09

    Annelies Sinke:

    Lieve Engely, In gedachten veel bij je. Wens je alle kracht.Hoop dat je alle liefde kunt voelen die je omringen zal in deze moeilijke tijden.

  • 15 December 2012 - 10:41

    Tryntsje Hornstra:

    Dag Engely,

    Heel veel sterkte toegewenst voor jou en je familie. Laten we hopen dat je herstel voorspoedig zal verlopen.
    Verder wens ik jullie alle goeds voor 2013.
    Met hartelijke groet,
    Tryntsje

  • 15 December 2012 - 10:44

    Mirjam:

    Lieve Engely,
    Ik wens je enorm veel sterkte de komende tijd. Hoop en duim dat je snel weer een beetje zult herstellen. Intussen kan ik je melden dat er al heel wat nieuwe spullen binnenkomen voor Nepal. Dat gaat gelukkig lekker door...
    Liefs,
    Mirjam

  • 15 December 2012 - 11:50

    Alice En Henk.:

    Lieve Engely, Peter en dochters.

    Wij wensen jou en je partner en dochters natuurlijk heel veel kracht en liefde om dit
    te ondergaan. Jijzelf bent nu het belangrijkste. We hebben een kaarsje gebrand
    en energie sturen we heel vaak. Je bent zo vaak in onze gedachten! Wat moeten
    we zonder jou? Veel liefs, henk en alice.

  • 15 December 2012 - 14:45

    Fred En Gea:

    Lieve Egely en familie,

    Wij wensen jullie heel veel sterkte de komende periode en zijn maandag in gedachten dicht bij jullie.
    Heb vertrouwen! Wij hopen dat jullie na de operatie de Vrede van Kerstmis mogen ervaren, geef je eraan over dat bespoedigt herstel.

    Warme knuffel voor allemaal, Fred en Gea.

  • 15 December 2012 - 16:24

    Truus Van Hulzen-eggink:

    Lieve Engely,
    morgen brand ik een kaars voor je. Optimistisch bericht: een vriendin van mij heeft dezelfde operatie ondergaan een jaar geleden, en is nu weer helemaal gezond! Sterkte!
    Truus van Hulzen-Eggink.

  • 15 December 2012 - 18:41

    Maud:


    Lieve Engely, Peter en dochters,

    Tja, wat zal ik nou toevoegen, na al die mooie woorden van al die lieve mensen hier boven....Engely, al het beste, heb vertrouwen, geef je maar over het moet nu eenmaal gebeuren, veel zullen wij aan je denken en aan de familie...
    Jij verdient een goede afloop en ik ben zo blij te horen hoe het er nu voor staat en dat je a,s,maandag geholpen wordt.
    Wachten is iets verschrikkelijks en laat staan voor jouw gezin..

    Een stevige omhelzing van ons beiden,

    Gerard en Maud.

  • 15 December 2012 - 19:20

    Tineke En Harry:

    Lieve Engely,

    Nog nooit heb ik moeite gehad met het onder woorden brengen van hetgeen ik wil zeggen.
    Het laat mij nu volkomen in de steek en dus blijf ik stil. Stil in het besef wat jij moet gaan doen.
    Een hele dikke knuffel van ons voor jou, PeTer en de kids.
    Go For It!!!!

    Tineke en Harry



  • 15 December 2012 - 21:03

    Dirk Uit Belgie:

    Beste Engely,

    Net als al die andere mensen wens ik je het beste toe in deze moeilijke periode. Neem nu tijd voor jezelf en je familie. Laat al het andere maar wat rusten en focus even op jezelf.
    Vertrouw op de artsen en je naasten. Weldra neem je de draad weer op waar je hem nu even moet los laten...
    Al het beste.
    Dirk


  • 15 December 2012 - 22:07

    Ron En Anita Van Harn:

    Lieve Engely,

    Al je kracht en energie heb je nu even voor jezelf nodig. Fijn dat je iemand hebt gevonden om voor jouw kinderen in Nepal te zorgen, dan kun je dat misschien een beetje loslaten.
    Heel veel sterkte. We denken aan je!
    Liefs, Ron en Anita van Harn

  • 15 December 2012 - 23:07

    Gert Jan Romijn:

    Engely heel veel sterkte!

  • 16 December 2012 - 11:36

    Rien En Gerrie:

    Lieve Engely,

    Wat een mooie berichten van al die mensen die aan je denken en meeleven.
    Je weet dat wij altijd achter jullie staan. Er is door heel veel mensen voor jullie gebeden.
    Het komt goed.
    Heel veel liefs aan jullie allen.

  • 16 December 2012 - 15:54

    Monica & Maarten:

    Lieve Engely, wij denken aan je - sturen kracht, energie en vertrouwen in de goede afloop. De kaarsjes branden vanaf vandaag voor jou! liefs, m&m&co

  • 16 December 2012 - 16:39

    Peter Schoonderbeek:

    lieve Angely peter en kids
    heel veel sterkte voor morgen
    in gedachte ben ik bij jullie
    peter kringloop
    dikke KNUFFEL

  • 16 December 2012 - 17:05

    Peter:

    bert bok hoven ik stel je een vraag
    pijn wat is pijn
    er een pijn dat is pijn in je hart
    dat is pijn doet zeker zeer
    groetjes peter

  • 16 December 2012 - 20:52

    Robert Zwart:

    Hallo Engely,

    Wat een vreselijk spannende tijden. Heel veel sterkte de komende tijd. ik denk aan je.

    Robert Zwart

  • 17 December 2012 - 09:28

    Bart & Jolanda:

    Héél veel sterkte vandaag! we denken aan jullie.

    Liefs Bart & Jolanda

  • 17 December 2012 - 10:28

    Ger :

    Lieve Engely,

    Vandaag zal er een kaarsje branden bij Onze Lieve Vrouwke op de schouw,ze hielp ons in de familie al 4 generaties in voor en tegenspoed en gaf ons de nodige kracht in moeilijke tijden.
    En vandaag bij het ontsteken van het lichtje heb ik Maria eens diep in haar ogen gekeken en haar gesmeekt om jou Engely en je familie vandaag en de komende tijd alle kracht te geven om verder te gaan.
    Hopelijk worden mijn gebeden verhoord.

    Ik wens jullie veel sterkte.

    En het pakketje voor de kindjes in Nepal gaat een dezer dagen op de post naar Mirjam.

    Liefs,Ger

  • 17 December 2012 - 23:09

    Henriette Van Dee:

    Lieve Engely,

    Ik weet nog als de dag van gisteren dat ik je voor het eerst tegen kwam bij de Hema.
    Met 2 prachtige kindjes bij je.
    Wij hadden toen nog ons pleegkindje Ami bij ons.
    Wij raakten kort aan de praat en ik bewonderde je.
    Ik kreeg een kaartje van je van Nobel House Nepal.
    Ik heb je altijd gevolg en je prachtige verhalen gelezen.
    Nu ben je getroffen door deze vreselijke ziekte.
    Maar je bent sterk en blijft altijd aan anderen denken.
    Ik heb deze ziekte ook gehad, 20 jaar geleden.
    Ik kan nu zeggen 20 jaar geleden.
    Er is dus altijd hoop.
    Je zal een nare tijd door moeten.
    Gelukkig heb je lieve familie en vrienden om je heen, want die heb je keihard nodig.
    Engely ik wens je heel heel veel sterkte.
    Ook voor je lieve familie.

    Ik zeg een hele dikke pakkert van Henriette uit Rotterdam.


  • 18 December 2012 - 19:55

    Marlene Van Buuren:

    Lieverds,
    Dat er zoveel mensen aan jullie denken, zoveel mooie warme hoopvolle en gezegende woorden.
    Dit MOET helpen, hoe moeilijk het voor julllie allen nu ook is.
    Houd vol hoor, Engely..never give up!

  • 25 December 2012 - 17:02

    Jankees Verlare:

    Lieve Engely en Peter.

    Deze dagen hebben we extra lichtjes voor je opgestoken Engely en sended prayers voor kracht en sterkte en een spoedig herstel.
    groet, JanKees en Els.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nederland

Mijn eerste reis

Noble House te Nepal

Recente Reisverslagen:

07 April 2017

De Engel en het heksenkind

16 Oktober 2014

Afscheid

26 April 2014

Het heeft de koning behaagd,

04 April 2014

Nog zo onwerkelijk

23 December 2013

Ons kerstkindje
Engely

Noble House te Nepal

Actief sinds 06 Sept. 2006
Verslag gelezen: 1780
Totaal aantal bezoekers 261227

Voorgaande reizen:

03 November 2006 - 04 November 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: