Prinses voor 1 dag en dan? - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Engely - WaarBenJij.nu Prinses voor 1 dag en dan? - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Engely - WaarBenJij.nu

Prinses voor 1 dag en dan?

Door: Engely

Blijf op de hoogte en volg Engely

25 Oktober 2012 | Nederland, Nederland


Amper 4 jaar oud, zij kijkt mij aan en rillingen overmannen mijn onmacht en emotie.

Dit kleine meisje kijkt door je heen, haar gezichtje probeert iets te vertellen maar kent maar een uitdrukking……angst.
Haar handje ligt in die van mij en zij zwijgt. Ze heeft praten verleerd. Eigenlijk geeft ze geen enkele reactie en wacht alleen maar af.
Haar moeder verslaafd aan alcohol kan de huur van hun “hutje” niet betalen en de eigenaar mag elke avond zijn gang gaan met dit kleine meisje.

Je moet iets doen maar bewijzen ontbreken. Onmacht en emotie bestaan dan niet meer. De realiteit maakt je zo woest en alle energie komt vrij om verder te gaan.
Een nieuw project is geboren. Zij is een van de vele meisjes die in nood zijn en ik heb een start gemaakt om hier iets aan te doen. Binnenkort kan ik meer hierover vertellen.

Deze kinderen verdienen ook een mooi moment omdat het nepalese kerstfeest Dashain voor de deur staat.
Ze mochten kiezen wat ze wilden hebben.
En dan staan de tranen in je ogen wanneer het kleine meisje een rose prinsessenjurkje aanwijst.
Zij mocht voor 1 dag prinses zijn en ik hoop dat ze zich even ergens aan mocht vasthouden.
Hoe kan ik haar vertellen dat ze de hoop niet mag opgeven.

Ik zou zoveel nog willen schrijven maar de woorden ontbreken nu……….

Engely

http://www.Engely.eu

  • 25 Oktober 2012 - 19:27

    Ineke Afman:

    Hallo Engely,
    Ik las je verslag over dat meisje van 4 jaar, wat verschrikkelijk, wat kunnen we hieraan doen?
    Ik begrijp niet dat er mannen zijn die dit doen, dat ze geen compassie hebben met zo'n klein meisje.
    Wat een leed.
    Laat me weten wat ik kan doen.
    Heel veel sterkte.
    Hartelijke groeten van Ineke Afman Zeist.
    030-6952918
    Brugakker 5422
    3704MK Zeist.

  • 25 Oktober 2012 - 19:27

    Corrie En Co:

    lieve Engely, ik heb zo'n respect voor jou en jouw inzet en liefde die je met deze kinderen deelt. Je kunt ze niet allemaal redden, maar een is al genoeg. Sterkte met alles.

  • 25 Oktober 2012 - 19:40

    Ineke Van Bochove:

    Ach Engely,
    Wat een leed bestaat er toch in deze wereld. Het is onbegrijpelijk, allemaal.
    En jij dendert maar door! Fantastisch, maar vergeet niet om ook goed voor jezelf te zorgen. Als jij jezelf voorbij loopt, gaat dat óók ten koste van de hulp aan deze kindertjes!
    Laat via de site of deze verslagen aan iedereen weten, waar je behoefte aan hebt. Vele kleintjes maken één grote, zeggen ze dan. Al je volgers willen zo'n klein stukje van jouw grote doel proberen te zijn.
    Ik ben benieuwd naar je pogingen om iets te doen aan deze afschuwelijke uitbuiting van kleine meisjes.
    De foto spreekt voor zichzelf!
    Lieve groet, Ineke

  • 25 Oktober 2012 - 19:52

    Maarten & Ilse:

    Ha Engely,
    Aangrijpend verhaal.
    Laat ons weten als je ondersteuning nodig hebt om bij Stichting Chevere en de picture te komen.
    Met harte groet,
    Ilse en Maarten

  • 25 Oktober 2012 - 21:48

    Atie Bemer:

    Lieve Engely, wat is dit toch verschrikkelijk, dat er toch nog steeds zulke dingen kunnen gebeuren..afschuwelijk..maar wat heb ik ook een bewondering voor jou dat je dit allemaal kunt doen.Geweldig...sterkte met alles wat je nog gaat doen, ik vind je een kanjer. lieve groeten atie.

  • 25 Oktober 2012 - 23:51

    Pieter:

    Schokkend en gruwelijk is dit, dat er zulke dingen met kinderen gebeuren. Het is te erg voor woorden. Kinderen behoren beschermd te worden en een goed onderdak te hebben en iemand die voor hen zorgt. En ze behoren naar school te gaan en niet te werken en ze horen al helemaal niet in de sex-industrie terecht tekomen, wat maar al te vaak gebeurd. Het is beschamend dat wij in het westen in weelde leven en zelfs een ziektekostenverzekering voor onze huisdieren af kunnen sluiten. En dat zoveel kinderen op aarde in ten hemel schreiende omstandigheden op moeten groeien.Wij maken ons druk of we wel of niet nieuwe straaljagers moeten kopen en ondertussen bezuinigen op ontwikkelingshulp,Waar zijn we toch mee bezig?

  • 26 Oktober 2012 - 09:15

    Wil Niesten:

    Hallo Engely,
    wat een triest verhaal over zo'n klein meisje.Wij hebben vandaag onze jaarlijkse boeken- en rommelmarkt in Schagen waarvan de opbrengst voor het goede doel is. Ik hoop dat er heel veel mensen komen en er is zeker een deel voor jouw nieuwe project! Er is deze week door veel mensen heel hard gewerkt aan de voorbereidingen voor de markt en vandaag en morgen wordt er heel veel verkocht. Wat fijn dat er zoveel mensen zijn die zich inzetten, ieder op zijn eigen manier. Ik wens jou heel veel sterkte met je projecten.

  • 26 Oktober 2012 - 09:46

    Linda:

    Lieve Engely,

    Ik bewonder je zo! Gisteren al hoorde ik het verhaal persoonlijk van je en het bezorgde me kippenvel maar ook zo'n gevoel van onmacht. Wat kunnen we doen voor dit meisje? En voor vele andere meisjes die dit overkomt?
    Je gaat er elke keer weer vol voor, terwijl hier in Nederland ook van alles doorgaat.
    Pas ook op jezelf en als ik iets kan doen om je te helpen, je weet me te vinden!
    Heel veel sterkte met alles!

  • 26 Oktober 2012 - 12:13

    Mariska:

    Wat een kinderleed..... En mijn complimenten voor dat jij ook echt iets doet hieraan.... Sterkte!

  • 27 Oktober 2012 - 23:30

    Jeffrey:

    Hoi Engely, met een brok in mijn keel lees ik je relaas. Iemand kan zich gelukkig prijzen dat ik daar niet woon... Benieuwd naar je nieuwe project. Zoals iemand al schreef, laat ons weten wat we kunnen doen. Vele kleine maken een grote! Zo blij dat er mensen zoals jij zijn. Hou ons op de hoogte a.j.b.

  • 29 Oktober 2012 - 11:11

    Maarten:

    Hoi mevrouw, u is een kanjer!
    En dit meisje laat in deze jurk zien wie ze werkelijk is!
    Dus de volgende stap is haar dat vertellen!
    Wanneer ga je weer... dan heb ik een mooi verhaal voor haar om door jou meegenomen en vertelt en daar door iemand voor haar vertaald te worden.
    Hartelijke zoen, Maarten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nederland

Mijn eerste reis

Noble House te Nepal

Recente Reisverslagen:

07 April 2017

De Engel en het heksenkind

16 Oktober 2014

Afscheid

26 April 2014

Het heeft de koning behaagd,

04 April 2014

Nog zo onwerkelijk

23 December 2013

Ons kerstkindje
Engely

Noble House te Nepal

Actief sinds 06 Sept. 2006
Verslag gelezen: 1404
Totaal aantal bezoekers 258761

Voorgaande reizen:

03 November 2006 - 04 November 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: